Si Rolex, ali si ponaredek?

Vsak od nas v svoji družbi pozna nekoga, ki se močno naslanja nad mizo, da vsi vidijo njegovo novo zlato uro. No, ker posel ni izjema, tudi tu poznamo prave poslovneže, ki bodo zdržali vse pritiske in tiste, ki kopirajo druge in bodo odpadli ob prvem šoku.

Zakaj sem izbral takšen naslov članka? Da ne ovinkarim, sliši se mi super. 🙂 Po drugi strani pa: srečujem se z veliko poslovneži, ki si želijo uspeha, denarja in prepoznavnosti, a do tega ne znajo priti po svoji unikatni poti ter tako do vsega naštetega želijo priti s posnemanjem drugih. To pa je prva in največja napaka, ki jo lahko naredite na svoji poslovni poti.

Poslovna pot ni nič drugega kot izpopolnitev vaših sanj. In iz tod izhajamo, da vaše sanje ne morejo biti kopija vašega tekmeca ali prijatelja. Ste unikat, ste kreativec, ste um, ki ne more razmišljati enako kot ostali.

Počutim se tako ... No, ne vem … Tako fino.

Da bomo lažje razumeli vse skupaj, predlagam, da naše možgane razdelimo po polovici, od vrha navzdol. Na zunanji strani bomo v smeri proti lobanji našli neokorteks – novejši del naših možganov; proti notranjosti pa limbični sistem, poznan pod imenom pramožgani. Kar se dogaja v neokorteksu, znamo ljudje pojasniti z besedami (Žejen sem; zaspan; všeč mi je zelena barva …); kar pa se dogaja v limbičnem delu, le začutimo in tega ne znamo opisati (npr. zaljubljenost, kreativnost, sreča). In točno tu, v limbičnem delu, se porajajo najboljše ideje tega sveta. Enostavno ne znamo opisati, zakaj se nam nekatera ideja zdi vrhunska, a preprosto vemo, da je to to.

Vsa velika podjetja ciljajo prav na ta del vaših možganov. Vprašajte prijatelja, zakaj je čakal 3 ure v vrsti le zato, da kupi najnovejšega Apple iPhone 12. Ali zakaj si je nekdo izbral tatu z logotipom znamke Harly Davidson ter ne Renaulta. Ker poslanstvo teh podjetji cilja na čustva.

Izpostavljamo:

In točno to je del podjetnika. Zazrite se globoko vase, ugotovite, kaj zares želite, kako želite pomagati drugim in kakšne artikle želite poslati na trg. Ne silite kupcev, da kupujejo vaše izdelke, vaš izdelek raje naredite privlačnejši.

Smo v dobi ekranov.

Smo v tako imenovani, kot ji pravim sam, dobi ekranov. Dolgo nazaj je bila kamena doba, ko so naši predniki vklesali podobe v kamen, nekoliko kasneje železna doba, kjer so vsakodnevne pripomočke in orožje izdelovali iz železa, in ne toliko nazaj, industrijska doba, v kateri nam je izum motorja z notranjim izgorevanjem prinesel privilegij, da lahko hitreje obdelujemo surovine oz. se hitreje premikamo iz točke A do B. Sedaj pa živimo v dobi ekranov: kamor koli pogledate, vidite pravokotnik z razmerjem 16 : 9. Televizor, računalnik, telefon, oglasi na avtobusu, radijski sprejemnik, ura, zvonec na vratih, pametna pečica … No, saj ste dojeli bistvo.

Napišite svoje sanje

V najnovejši dobi, ki se je pričela šele 20 let nazaj, smo še zelo na začetku. In ko je nekdo na začetku, pomeni, da imamo priložnost izkoristiti svoje sanje in vizije. Ni prepozno. Zato je čas, da se usedete za prazen list papirja in tudi vi narišete svoje sanje. Naj bodo unikatne, naj bodo edinstvene, a najbolj pomembno: NAJ BODO.

Ne bojte se, papir lahko ostane skrit samo za vas. A zavedajte se nečesa – ko nekaj izgovorite na glas, ali še bolje, napišete na list papirja, to opredmetite in zato vaši možgani začnejo delati v smeri, da podzavestno rešujejo težave in razvijajo ideje. Saj poznate primer, ko vaš sosed zazeha in takoj za njim zazehate še vi. Ali pa ko v filmu opazite orošen kozarec zlatega hladnega piva (mimogrede: na zdravje) in postanete žejni. To je točno to. Možgani so opredmetili dejanje in kar naenkrat je pred vami kozarec piva.

Enako se bo dogajalo tudi z vašimi idejami. Ena sama črka na papirju se bo prelevila v miselni vzorec z razpletom idej, kot iskanje zločinca v seriji NCIS. Če ideje nimate, pa možganom preprosto zadajte nalogo in podajte vprašanje: Kaj si želim početi?

A važno je eno, ne nasedajte spletnim gurujem, ki vam obljubljajo zaslužek 5000 € že v prvem mesecu. Lahko imajo izpopolnjen sistem, ki deluje, in to tudi obstaja, a sami morate biti prepričani, da si tega zares želite, da je to vaša vizija in poslanstvo. Vi ste unikatni in unikatnost je vaša.

In koliko konjskih moči ima vaš avto?

Začnite razmišljati po svoje in ne ozirajte se na druge. Pri novih idejah ni analitičnih pristopov in statističnih analiz. Če bi ideje analizirali, bi še dandanes živeli v Potočki zijalki.

.

Si predstavljate, kakšen odgovor bi dobil Henry Ford, če bi vprašal svoje prijatelje, kako hitreje priti iz točke A do točke B. Verjetno bi se odgovor glasil nekako takole: Namesto enega konja vprezite dva. A on je vedel nekaj več. Izumil je prevozno sredstvo z motorjem na notranje izgorevanje, ki je osnova za industrijo, kakršno poznamo danes. Razmišljal je po svoje, vedel, da je njegova vizija edino prava in pri tem vztrajal.

Izpostavljamo:

In ko vas bom naslednjič vprašal, ali ste ponaredek, mi boste pokazali miselni vzorec idej in vizij, ki bodo spremenile svet. Sledite svojim sanjam. In ko boste sledili sanjam, bo tudi vsak padec lažji, saj veste, zakaj se pobirate.

Imate torej idejo in želite preveriti, ali je prava? Imate dovolj svoje trenutne službe in bi želeli ustvarjati nekaj svojega? Pišite mi. Z veseljem grem na kavo z vami in ideje bomo uresničili skupaj.

Viri Slik:

Izpostavljamo: