Naj bo tvoja stran najdena!
Tudi tvoja spletna trgovina mora biti SEO optimizirana. To pomeni, da jo moraš spraviti med prve zadetke na Googlu (ali drugih spletnih iskalnikih). Ko bodo stranke iskale produkte, ki jih prodajaš, morajo med konkurenco odkriti prav tebe.
V članku te bom vodil do tvoje SEO optimizacije spletne trgovine.
Najprej pa s kvizom preveri trenutno stanje tvoje SEO optimizacije:
Ključne besede
Pripraviti moraš “arhitekturo spletne strani”.
Določiti je treba ključne besede. To so besede, na katere bomo SEO optimizirali spletno trgovino.
Kaj to pomeni? Poiskati moramo tiste besede, za katere želimo, da nas uporabniki najdejo, ko jih vpišejo v Google iskalnik. Če naša spletna trgovina prodaja pohištvo, želimo, da se naša spletna stran pojavi med zadetki, če uporabnik v Google vpiše besede: “leseno pohištvo”, “otroške sobe”, “kuhinjski elementi” itd.
Generične ključne besede
Eno- ali dvobesedne zveze, ki jih v Google vtipka večina uporabnikov. Če želijo novo kuhinjo, so to besede: kuhinja, gospodinjski aparati, hladilnik, moderna kuhinja … Te besede so zelo nasičene z vsebinami, konkurenca je velika. Če imamo spletno trgovino z naravno kozmetiko, bomo zelo težko prišli med prve zadetke, če optimiziramo na ključno besedo “krema”. To je zato, ker je konkurenca prehuda. Tako bomo morali vložiti veliko časa in truda, da optimiziramo na to besedo, pa še to ne bomo nikoli čisto na vrhu. Tukaj nas povozijo DM, Notino, Müller …
Rešitev?
Dolgorepe ključne besede
Te ključne besede do bolj specifične. Za nakup kuhinje bi bile to npr. Samostoječ hladilnik z vgrajenim zamrzovalnikom, kuhinjski pult iz slovenskega hrasta. Tudi namento besede “krema”, raje optimizirajmo na: npr. Hitro vpijajoča krema za sončenje.
Tako bomo ob iskanju dolgorepih ključnih besed rangirali višje. Pri generičnih pa nas med zadetki ne bo nihče našel. Tako to nima smisla in je le potrata našega časa in denarja.
POZOR
Pri izbiri ključnih besed pazimo tudi na to, da ne izberemo takšnih, ki se prekrivajo.
Npr: za iskanje “otroške sobe” in “mladinske sobe” bo Google prikazal enake zadetke.
Kaj to pomeni za nas?
Da ne potrebujemo optimizacije strani za obe besedi.
Med sabo si bosta namreč konkurenčni in bosta obe slabše rangirali.
Kako najdem ključne besede?
Iskanje ključnih besed je kreativen del SEO optimizacije. Vprašajte se: Katere probleme rešujejo moji izdelki? Katere zanimive teme so povezane z izdelki, ki jih prodajam?
Potem pa razmislite, kaj vezano na vaše odgovore, ljudje vpisujejo v iskalnike. Primer: Vaša spletna trgovina prodaja naravno kozmetiko. SEO optimizacija na ključno besedo “krema” je prenasičena. Poiskati želimo dolgorepo ključno besedo. Razmislimo o tem, kako se naša krema diferencira. Primer: “naravna krema za roke z arganovim oljem”.
NAMIG
Brezplačno si lahko za navdih pomagaš s spletno stranjo: keyword.io
NAMIG
Naj ti pomaga tudi CHAT GPT.
Opiši mu svojo spletno trgovino in ga prosi za seznam ključnih besed za SEO optimizacijo.
Ne pozabi tudi na dolgorepične ključne besede!
Kaj vse moram na spletni trgovini SEO optimizirati?
Naslov spletne vsebine
To je tisto, kar z mordo obarvano vidimo med Googlovimi rezultati. Ta naslov mora nujno vsebovati ključno besedo. Postavite jo čisto levo, na začetek naslova.
META opis
To je tisto, kar med Googlovimi zadetki najdemo pod modro obarvanim naslovom. Kratek povzetek tega, kar bomo našli na strani, če kliknemo na točno ta zadetek. Meta opis mora biti kratek, jedrnat in vsebovati našo ključno besedo. Ponovno ti svetujem, da postaviš ključno besedo čim bolj na začetek. Opis naj ne presega 165 znakov. Google ga bo namreč presekal in nihče ne bo videl dodatnih znakov.
URL naslov
URL naslov mora biti čim krajši in vsebovati ključno besedo. Ste napisali članek: “Prednosti vodoodporne sončne kreme”? URL naj bo: imespletnestrani.si/prednosti-vodoodporne-sončne-kreme.
Meni
V meniju morajo nastopati naše najpomembnejše ključne besede. Npr. spletna trgovina z naravno kozmetiko bo vsebovala naše produkte: mila, deodorante, kreme, pilinge itd. To bodo naše ključne besede, na katere bomo SEO optimizirali spletno stran.
Slike
SEO optimizacija slik je zelo pomembna. Sledi tema dvema korakoma: 1. Ključno besedo uporabi v imenu slike, ko je še shranjena na tvojem računalniku ali drugi pametni napravi. 2. Ključno besedo uporabi v ALT tekstu. To je besedilo, ki se prikaže, kadar brskalnik ne more naložiti slike.
NAMIG
Pazite na velikost slik.
Poskusite jih čim bolj pomanjšati.
Velike slike bodo namreč upočasnile delovanje vaše spletne strani.
Orodje za stiskanje slik: https://imagecompressor.com/
Linkanje znotraj vaše spletne trgovine
SEO optimizirana spletna trgovina je med seboj povezana. To pomeni, da nas ena stran že usmerja na drugo. Imate dva članak, ki sta pomensko povezana? Nujno vstavite link, ki bralca popelje na drugega. Tudi produkti, ki imajo kakšno skupno točko, naj bodo povezani z linki. To Google obožuje – nujno izkoristi ta nasvet. Vsaka stran naj bo polinkana z vsaj še eno drugo.
Linkanje izven vaše spletne trgovine
Pomembno je linkanje znotraj vaše spletne trgovine, enako pomembni pa so tudi zunanji linki. Uporabnike pošljite tudi na druge strani. Vendar premišljeno! Ne želite jih poslati h konkurenci. Raje jih usmerite na svoja socialna omrežja, svoj Youtube profil, preprosta orodja, ki vam niso konkurenčna …
Naslovi in podnaslovi
Za SEO optimiziran članek moramo ključno besedo vključiti v naslove. Nujno se mora pojaviti v glavnem naslovu. Glavni naslov naj bo samo eden (H1). Vključuje naj ključno besedo – ponovno naj bo ta na začetku naslova.
Potem jo skušamo čim večkrat organsko vključiti v podnaslove. Podnaslovi razbijejo naše besedilo, da se bralec lažje prebije čez njega. Hkrati pa so prostor za izpostavljanje naše ključne besede.
Odstavke
Najbolj pomemben je prvi odstavek. Tukaj se mora tvoja ključna beseda nujno pojaviti. Potem jo ponavljaj organsko. Nadomesti jo tudi s sopomenkami. S sopomenkami pokriješ večje število ključnih besed, hkrati pa bo Google vaš tekst lažje vpel v širšo pomensko polje. V mislih imej bralca. Piši zato, da bo članke nekdo prebral. Tako te bo tudi Google nagradil z višjo uvrstitvijo.
NAMIG
Se ne spomniš nobene sopomenke. Pomagaj si s to stranjo:
https://viri.cjvt.si/sopomenke/slv/
Kategorije
Imaš članke uvrščene v različne kategorije? Poimenuj jih po ključnih besedah, ki so najbolj vezane na tvojo spletno trgovino.
POZOR:
Ključna beseda je lahko sklanjana/spregana. To pomeni, da se ne rabi pojavljati le v imenovalniku in nedoločniku. Priporočam pa, da jo uporabite tudi v osnovnih oblikah.
Nenaravno ponavljanje ključne besede ne pripomore k SEO optimizaciji tvoje spletne trgovine. Google je zelo pameten in prepozna “ničvredno štancanje”. Ključne besede uporabljaj naravno – tam, kamor sodijo.
Ali potrebuješ veliko člankov?
Članki oz. blogi na spletnih straneh niso sami sebi v namen. To pomeni, da nihče ne bo obiskal naše spletne trgovine, kliknil na zavihek “Članki” in začel prebirati naše vsebine.
Namen je drugačen.
Poiskati moramo aktualne vsebine, ki so povezane s tem, kar prodajamo. Potem napišemo članke na te teme. Zakaj? Ko bo nekdo iskal vsebine vezane na te teme – npr. Katera posteljica je primerna za novorojenčke? bo kliknil na naš članek in hkrati se bo že znašel na naši spletni strani. To pomeni, da mu lahko hkrati ponudimo odgovor na vprašanje: to storimo v blogu – in rešitev – na koncu članka dodamo link na posteljico, ki jo potrebuje. Če bo nekoga zanimalo: “Katere sončne kreme so najbolj primerne za otroke?” in mi prodajamo sončne kreme, je to popolna vsebina za članek. Ponovno: ponudimo mu odgovor in rešitev. Utemeljimo, zakaj je naša sončna krema najboljša in ga hkrati usmerimo na nakup.
Zakaj ne bi samo plačal, da sem na prvi strani?
Oglasi postajajo vedno dražji. V Ameriki lahko oglas stane tudi 40 € za klik. To pomeni, da moraš plačati 40 € vsakič, ko nekdo klikne na tvoj oglas. Pri nas seveda cene še niso tako brutalne. So pa velikokrat višje od tega, kar nam oglasi na koncu prinesejo. In še nekaj zelo pomembnega: zakaj bi plačevali, če lahko z dobro SEO optimizacijo pridete na vrh brezplačno? V Sloveniji je trg tako majhen, da te dobra SEO optimizacija spletne trgovine hitro popelje do profita.
Kaj Google nagradi?
Na Google glejte kot na nadzornika, ki nagrajuje dobre strani s tem, da jih uvršča višje med zadetke in hkrati kaznuje slabe strani s tem, da jih ne prikazuje. Vaša spletna stran mora biti Googlu všeč. Kaj pa ima Google rad?
Stran mora biti zanimiva.
Golo besedilo in redke slike niso dovolj privlačne, da bi vas Google nagradil. Na stran dodajte tudi posnetke, povezave na druge strani, notranje povezave (torej preusmeritve na podstrani vaše spletne trgovine), gife, tabele, grafe … Stran naj pritegne pozornost in jo obdrži.
Vašo stran mora obiskati čimveč ljudi.
S tem, ko ljudje klikajo na vašo stran in se na njej zadržujejo, Google oceni, da je vaša stran dobra. Tako jo rangira višje med zadetke. Kako naj to dosežete? Na strani naj bodo uporabne, zanimive vsebine, ki ljudi dejansko pritegnejo. Stran mora biti tudi vizualno privlačna, pregledna in dobro delovati.
Google vas mora spoznati.
Vedno bolj pomembna stran je “O nas”. Namenjena je tudi temu, da nas spozna Google. Povejmo mu: Kdo smo? Zakaj smo zaupanja vredni? Kaj so naše vrednote? Tako kot nas morajo spoznati stranke, tako nas mora tudi gospod Google.
Spletna trgovina naj bo hitra.
Kašna je hitrost tvoje spletne trgovine? Preveri tukaj: https://pagespeed.web.dev/