Teh principov sem se držal leta »z vsemi štirimi«, ko sem kmalu ugotovil, da ne funkcionirajo v praksi. Da enotavno noso dobri za posel.
Želim, da se učite iz mojih napak, zato vam dajem bližnjice na poti do vašega uspeha. Polagam vam v srce, da se tem napakam izognete. Tako boste hitreje prišli do vidnih in zavidanja vrednih REZULTATOV. Čisto je mogoče, da jih boste dosegli hitreje kot sem jih dosegel jaz, ko sem se podal kot »zelenc« in začel ustavljati svoj profitabilen posel.
Potreboval sem več kot 90 dni, da sem kaj prodal. Z vami pa delim kako lahko vaš posel začnete, brez, da ponavljate napake, ki sem jih naredil sam.
Vem kako je na začetku, ko ustanavljate ONLINE posel. V resnici, ko začnemo delati na želji po samostojni poti, postane le-ta odločitev šele takrat, ko se spravimo v akcijo in nehamo komplicirati. Iz vseh strani nas oblegajo informacije kaj vse moramo imeti, da sploh lahko začnemo ustvarjati. Temu želim, da skupaj napovemo KONEC. Skupaj bomo spoznali kaj je sploh bistveno, ko ustavljamo profitabilen posel na spletu.
ZAČETNIŠKE NAPAKE, KI VAS STANEJO PROFITABILNEGA POSLA.
Naslednjim točkam se izognite v velikem loku, če želite čimprej stopiti na pot profitabilnega posla na spletu v manj kot 30-tih dneh. To so največji t.i “motilci” za našo kreativnost, ki nam jemljejo čas in z njimi porabimo čisto preveč denarja, pa tudi nekaj živcev.
- Ne pisat ogromne količine učnih priročnikov.
- Ne se udeleževati vseh vrst seminarjev in misliti, da vam bodo številni certifikati, priznanja ter razne potrditve prinesli več posla.
- Nehajte plačevati ogromne količine denarja v plačljive oglase.
- Ni vam potrebno postati IT strokovnjak/inja za vsa oblikovalska orodja.
Perfekcionizem je prvi ubijalec naše kreative. Preberite si to večkrat in pomislite pri sebi koliko časa ste zapravili za tekste, oblikovanje, učenje, vse dokler ni bilo vse »perfektno«.
Paretovo pravilo pravi: »Osredotočite na 20% najpomembnejših opravil in dosegli boste 80% učinka«.
Fokus posvetite tistim nalogam, ki vam prinašajo vidne rezultate! To velja še posebej za vas, ki ste na začetku podjetniške poti.
Kompleksnost zavira izvedbo, saj procese zaradi dolgih poti med izdelavo in potrditvijo ter potjo od različnih sektorjev v podjetju podaljšamo in po nepotrebnem otežimo.
S postopanjem na mestu ali pretiranem razmišljanjem kako do prve stranke si naredimo več škode kot koristi. Ob tem pomislim na zelo znan slogan Nike podjetja »Just do it«.
Ta slogan nas nagovarja k akciji, torej dejanjem in ne, besedam. Najprej naredite, nato povejte. Če samo govorite, kaj boste naredili, se zgodi to, kar se je že mnogim. Preveč obljubljajo in teh obljub ne morejo izpolniti v doglednem času.
Saj veste, ko si preveč naložimo na ramena, postane to breme čedalje težje in ga ne moremo več nositi naokoli.
Zlato pravilo za profitabilen posel je »korak za korakom«.
Vsega ne moremo narediti naenkrat, zato si nastavite kratkoročen in dolgoročen plan. Nastavite si fokus na pomembne naloge, ki vam omogočajo rast posla za katerega želite, da postane čim prej profitabilen.
Za konec kaj NE početi na začetku ustavljanja profitabilnega online posla bi pa dodal samo še to, da je pretirano razmišljanje »kako naj bi nekaj bilo« samo v vaši glavi. Stranke na koncu koncev ne vedo kako ste si nekaj zamislili.
Nehajte postopati na enem mestu, stopite v akcijo ali kot bi rekli pri Nike podjetju »Just do it«.
Preverite še za druge najpogostejše napake, ki jih delajo podjetniki/začetniki: https://www.zes.si/najpogostejse-napake-podjetnikov-zacetnikov
Če se preveč ukvarjamo s podrobnostmi, tvegamo svoj uspeh.
Na spletu ste po vsej verjetnosti zasledili na kakšen način vodim svoj posel. Priznam. Niti približno ni blizu temu, kar počne moja konkurenca. Nimam (še) spletne strani, ampak vseeno uspem prodati več od njih.
Vas zanima kako mi to uspeva?
NAREDITE START POSLA IN SE UČITE SPROTI.
V poslu je pa vedno tako, da nenazadnje ugotavljamo, da se je vedno kaj novega za učiti, saj vse skupaj zelo hitro spreminja. Če se sedaj ozremo nazaj na točko »ni potrebno imeti kupe potrdil s raznih seminarjev«, se samo vprašajmo, kaj v osnovi potrebujemo vedeti in znati, da začnemo s prodajo svojih storitev in produktov v manj kot 30-tih dneh.
Ko imamo jasno opredeljena področja, ki so »must have« za naš start ga naredimo.
Ob tem se spomnim na številne poslovne zgodbe, med katerimi je tudi moja. Pomembno je vedeti zakaj opravljamo svoj posel ter kaj točno počnemo (nišna usmeritev). Vse ostalo je bolj kot ne relevantnega pomena. Od tega kako bomo izdali račune, kako voditi marketinške aktivnosti, kaj je sploh Google Analytics itd. To se naučimo vse naknadno, torej sproti.
Znanje nam kaj dosti ne koristi, če si ne pridobimo izkušenj in druge ekspertize. Če mogoče spadate me vztrajne »nabiralce informacij« se lahko v tem trenutku ustavite in začnete že danes vnašati znanje v prakso. Le na ta način se dejansko nekaj naučite in si lahko preko izkušenj kasneje priznate koliko v resnici res znate!
Največja napaka, ki jo delamo čisto na začetku ustanavljanja podjetja je tudi ta, da prodajamo svoje storitve in izdelke vsem povprek. Odgovor “vsem” pride prav” je žal napačen. S pravilno analizo ključnega kupca si povečate šanse za prodajo za več kot 60% in si s tem olajšate delo in prihranite kar nekaj denarja. Ko veste točno komu prodajate, potem znate nagovoriti ciljno publiko in s pravilno komunikacijo, gradnjo stika s ključnimi strankami postane vaš posel hitreje profitabilen.
Koliko v resnici poznate svojega ključnega kupca, komu, kdaj in kako boste prodajali svoj izdelek in storitev?
Spoznajte svojega ključnega kupca: https://viralen.si/poznate-svojega-idealnega-kupca/
GRADITE PROFITABILEN POSEL NA ORGANSKI NAČIN
Organski marketing stane 0€. Vas zanima kako pridobiti stranke s 0€?
Na organski način dnevno lahko dobimo kar 80% več posla, če se s strankami pogovarjamo, saj le tako izvemo katere veščine jih lahko naučimo.
Pridobite stranke preko klepeta
Zlato pravilo pri gradnji odnosa v online svetu je “manj je več”. Potencialni stranki se posvetite, da bo prejela občutek kdo ste, ali vam lahko zaupa ter se prepričala, da ji lahko dejansko pomagate pri njeni težavi. Ne vzpostavljajte več klepetov naenkrat, saj potem ne boste vedeli kdo vam je kaj povedal ter zakaj.
Ko klepetete s potencialnimi strankami preko Facebook-a, Instagrama in drugih socialnih omrežjih vedno naredite “follow up”. S tem dejanjem pokažete, da vam je mar zanje!
Za ostale tri napake pri gradnji odnosa s strankami na spletu ali pa v živo, kliknite spodnjo povezavo: https://viralen.si/uspesen-sestanek/
Pridobite stranke z vizualnimi efekti.
Ko objavite sliko pazite, da na njej ni veliko vsebine, še boljše pa je, da jo sploh ni. Kajti oglas bo zavrnjen ali pa bo doživel nižji doseg. Izberite vedno sliko, ki pove več kot 1000 besed. Najboljša praksa dandanes je kreacija video vsebin, vendar ob tem morate pod nujno izbrati naslov, ki bo vaši ciljni publiki ukradla pozornost. Optimalna dolžina za video je od 3 do maksimalno 10 minut. Že v prvih 7 sekundah se gledalec/gledalka podzavestno odloči ali je posnetek “vreden” ogleda.
Naš cilj pri video vsebinah nam mora biti ogled od začetka do konca.
Ko kreirate video vsebino se vprašajte ali se vam zdi posnetek zanimiv. Če tega (še) ne znate sami oceniti, vprašajte nekoga, ki vam bo podal objektivno oceno. Ne obstajajo predolgi posnetki, ampak samo dolgočasni! Video posnetek naredimo z vidika gledalca, posebno pozornost posvetimo tudi zvoku.
Zmagovalni video za Facebook in Youtube: viralen.si/kako-narediti-zmagovalni-video-oglas-za-oglase-na-facebooku-in-youtubu/
Pridobite stranke za posel s polnovredno vsebino.
Vsebina je kraljica spleta in to bo 100% držalo. Stranke vas bodo začele slediti, ker A-jim je všeč vaša persona in B-imate kaj »pametnega« za povedati. Pomislite kateri so tisti razlogi zaradi katerih radi sledite ostalim? Neko dodano vrednost že morajo imeti, da jim posvetite kar nekaj časa v vašem dnevu, kajne?
Kot prvi nasvet, da sploh veste ali bo vaša vsebina na trgu »pila vodo ali ne« pišite v razne skupine na socialnih omrežjih. Vprašajte tisto, kar vas resnično zanima. Raziskujte kakšne informacije vaša ciljna skupina sploh išče na spletu. Najboljša pa je seveda kombinacija, torej vaša aktivacija na spletu v klepetih, komentarjih, raznih razpravah in pa »tipanje« oziroma razumevanje vaše ciljne skupine.
Ko izberete dovolj podatkov začnite kreirati, vmes preverjajte s strankami kaj še potrebujejo in sproti dopolnjujte vsebino. Moje vsebine na portalu viralen.si niso nastali “čez noč”. Ob delu z mojimi strankami sem spoznal na katerih področjih jim manjka znanje in sem začel pisati.
Vsebina nam nič kaj ne koristi, če jo ne znamo potem pametno razporediti na več koncev. Največja napaka, ki jo delamo, sploh na začetku podjetniške poti je ta, da delamo vedno znova novo vsebino. Če želite v manj kot 30 dneh pridet do profitabilnega posla začnite tudi pri kreaciji spletnih vsebin upoštevati Paretovo načelo.
Uporabniki socialnih omrežjih si ne zapomnijo vsega, kar napišemo, damo ven na splet. Spletna vsebina se res hitro vrti, zato je potrebno večkrat objaviti na istem mestu, da postanemo sploh vidni. Vsebino, ki jo ustvarimo zdrobimo na več delov in jo pametno razporedimo na več koncev.
Ena od opcij za razporeditev je delitev v razne skupine na socialnih omrežjih. Delite v tiste, v katerih se nahaja vaša ciljna skupina. Preden objavite v skupinah bodite spoštljivi do upravljalcev (admini) teh skupin in jih vprašajte za dovoljenje ali lahko delite s člani skupine vašo vsebino. Prehodno preverite pravila za objave. Če je ta skupina »odprtega ali zaprtega tipa«. Slednje pomeni, da le admini lahko delijo le svojo vsebino.
Navedite ključne (in zanimive) informacije. Povejte bistvo!
Kreatorjem vsebin se nam kdaj dogaja, da želimo povedati več kot je v resnici nujno. Vedno navedite le ključne informacije, da se bralcem/bralkam ne skrijejo kje spodaj.
Tako ne izpustite šanse, da ujamete njihovo pozornost. V skladu o čemer pišite, uporabite tudi emoji-e, z njimi vizualno (na čustveni ravni) prikažete jasnost vašega sporočila. Ob koncu pozovite k akciji. Povejte bralcem/bralkam kaj želite od njih. Naj delijo, všečkajo, komentirajo na določen način. Bolj kot boste jasni, kaj želite od njih, boljši doseg boste poželi.
Bodite konsistentni v izvedbi spletnih vsebin.
Ko se lotite promocije bodite konsistetni, kar pomeni, da delate neko aktivnost redno, ob določenem dnevu in ob določeni uri. Če že ne upoštevate časovno komponento, pa upoštevajte vsaj izvedbo.
Torej, več boste dosegli, če vsak dan ali na dva dneva objavite vsebino vredno branja in ogleda. V kolikor boste konsistentni pri vašem delu bo kredibilnost v očeh vaše ciljne skupine zrasla, saj ji boste dali vedeti koliko znanja jim dnevno prinašate za njihov posel.
Imejte odprto komunikacijo z vsemi, ki vas sledijo. V objavi in v komentarjih postavljajte odprta vprašanja, odpirajte prostor za diskusijo. Ko vam to uspe postanete srečni dobitnik na loteriji oziroma doseg vaše objave se bo povzdignil v višave!
Ohranjajte avtentičnost. Jasno komunicirajte kdo ste!
Bodite izvirni, pristni in predvsem jasno povejte vaše mnenje in nikoli ne dovolite, da vas nekdo (sploh ne tisti, ki sploh nimajo svojega posla), da vas žali.
V poslu ni prostora za sramežljivost ali strah pred (ne)uspehi. Potrebno se je izpostavljati pred ljudmi, deliti svoje znanje in biti pogumen, se z objavami ukvarjati in se vsakodnevno potiskati iz cone udobja.
Kako povečati doseg na socialnih omrežjih: https://spletnik.si/blog/kako-povecati-organski-doseg-na-socialnih-omrezjih/
VAŠA (OSEBNA) BLAGOVNA ZNAMKA=VAŠ (PROFITABILEN) POSEL
S pomočjo spletnih objav, ki so bogate z vsebino in so redno objavljene, si dvigujemo osebno prepoznavnost. Vidnost začne organsko naraščati in naša ciljna skupina vidi »sebe v nas«. Ni vam treba izumljati “tople vode” in dolgo razmišljati kaj sploh nudite. Že iz odziva vaših sledilcev na osebnih profilih spoznate kakšno dodano vrednost jim prinašate s svojo miselno naravnanostjo, življenjskim slogom, osebnostjo.
Slej kot prej postanemo “znani” po naši ekspertizi. Izkoristite svoje talente, ki jih drugi prepoznajo v vas. Ne komplicirajte. Bodite potrpežljivi. Osebne zgodbe, naša doživetja, ki jih delimo na osebnih profilih doživijo večji doseg v zelo kratkem času, medtem ko doseg objav na poslovnih profilih raste počasneje. Obstaja tudi možnost povezovanja osebnih in poslovnih profilov, kar je tudi ena izmed dobrih praks kako hitreje do večjega števila sledilcev na organski način.
Vaša blagovna znamka oziroma vaš posel ste v bistvu vi.
Posel in vaše zasebno življenje gresta v bistvu z roko v roki, kajti stranke se vedno poistovetijo s osebo, ki stoji za blagovno znamko. Torej, začnite čim hitreje graditi na svoji osebni blagovni znamki, ker ravno ta, je v bistvu vaš posel.
Kako zgraditi osebno blagovno znamko v letu 2022: https://www.martinkorosec.com/blog/kako-izgraditi-osebno-blagovno-znamko/
RAST ZA PROFITABILEN POSEL JE ODVISNA OD PREPOZNAVANJA POTREB STRANK.
Ste že kdaj slišali »tole sem pa prodal/, še preden sem naredil/a do konca?«. Isto je z učnimi gradivi. Tekom procesa naj vaša učna gradiva ves čas doživljajo nadgradnjo. Kar zaznate pri strankah, da potrebujejo jim to dostavite, če jim le lahko. Ne kreirajte »na pamet«, torej kar vi mislite, da potrebujejo. Ne kreirajte ogromne količine vsebine, še preden uspete karkoli prodat na spletu.
Posel je sprotna kreacija in pozorno poslušanje, kaj vaša ciljna skupina na trgu sploh išče!
Če upoštevate zgoraj navedene točke se grem stavit, da bo vaš posel postal po 30 dneh profitabilen. Prej, ko začnemo, hitreje pridemo do gradnje »hight ticket coaching posel«. Torej točke, ko je naša storitev 1000€ +.
Ni lepšega občutka, ko si sam sebi šef/ica, ko nikomur ni treba povedati za koliko časa greste na dopust. Začne se dogajati tudi to, da delate sčasoma samo 6 ur na dan, številka na TRR ob koncu pokaže tudi 10.000€, včasih tudi več.
Dajte si 30 dni časa za implementacijo zgoraj naštetih namigov kako začeti graditi posel na spletu. Če po enem mesecu ne boste imeli vidnih rezultatov, me kontaktirajte in bomo skupaj pogledali kaj je šlo »narobe«.
V razmislek ob teh napisanih stavkih in ste še vedno »nejeverni Tomaž«, pa samo nekaj prebliskov za ta brihtne možgančke:
ZAUPAJ V PROCES. ZAUPAJ VASE. ZAUPAJ V POSEL
Kot otroci smo zaupali v javno šolstvo in smo prejeli znanje. Pustimo ob strani kako nas je formalna izobrazba dejansko pripravila na življenje in na izzive s katerimi se trenutno soočamo. Primarno smo enostavno zaupali. Sedaj smo bistveno bolj opremljeni na izzive in znamo bolj presoditi kaj je za nas in kaj ni. Intuicija je za posel izrednega pomena, se pa skozi čas oblikuje in je čedalje močnejša. Sedaj, ko ste še na začetku ustavljanja online posla si najdite mentorje, ki vas vključijo v svoje programe in vam pomagajo na poti do profitabilnega posla.
KAJ JE TVOJA STRAST?
Energija, ki jo oddajamo od sebe, ko govorimo o svojem poslu je dober pokazatelj ali smo na “pravi poti“. Če je “to-to” potem to energijo prevzamejo tudi drugi in nam ni potrebno nekoga dolgo prepričevati, da sodeluje z nami. Odkrijte svoj “zakaj” nekaj počnete, če ni dovolj močan, najdite drugega.
IMEJTE VIZIJO
Kakšen “footprint” si želite pustiti za sabo? Poglejte kaj se dogaja tam nekje v daljavi in si predstavljajte, kot da se to že dogaja. Ko imate to sliko pred sabo, naredite prvi korak. Najprej je potrebno osvojiti Šmarno Goro, potem Jošt pri Kranju, potem mogoče že Kamniško sedlo, Špik, Triglav in potem Jalovec in ne obratno..
VZTRAJAJTE
Se še spomnite pregovora iz šole »brez muje se še čevelj ne obuje?«. Nekatere stvari pridejo s trudom, nekatere s (pre)dolgim čakanjem. Na rojstvo otroka je potrebno tudi čakati 9 mesecev. Uspeha ni moč zgraditi čez noč. Ob prvi prepreki se ne ustavite, ampak stopite dva koraka nazaj, da boste lahko vzeli vzlet za visok skok čez oviro ali pa jo boste morda enostavno obšli.
Vizija je v bistvu naš fokus. Vmes se pa zgodi pot. In ta pot je včasih trnjava, prepredena s skalami, omejujočimi prepričanji, kritikami. Če veste zakaj ste transformirali vašo željo po samostojni poti v odločitev, potem verjamem, da ni dovolj močne ovire na tem planetu, da ne bi mogli uresničiti vaših ciljev.
Jaz sem z zgornjimi nasveti prišel do točke na kateri sem sedaj. Začelo se je pa z željo o mentorstvu. Iz te želje je nastal celoten spekter predavanj, simpozijev, učenj v tujini in nastopih na TV-ju.
Če sem jaz uspel, verjamem, da lahko tudi vi. S temi nasveti boste vidne rezultate za svoj posel dosegli hitreje kot jaz. Začnite danes in v manj kot 30 dneh boste že prejeli prvo svojo stranko.
V to izjavo sem 100% prepričan.
Na vaš uspeh!