Če bi bila ideja valuta, bi bili vsi milijonarji. Zakaj torej nismo?

Preden pogledamo, kaj je poleg ideje najpomembneje, si poglejmo sledeči izsek iz, vsem dobro poznane, risane serije South Park iz S02E17 – Gnomes:

Verjetno ste že sami ugotovili, kje se zaplete oziroma ustavi večina poslovnih idej. Tiste, ki jim pa nekako uspe priti skozi to sito, pa na točki preloma namesto rasti doživijo propad. Najbolj pomembna faza je faza izvedbe. Pravilno ste ugotovili.

Če pogledamo posnetek zaslona predstavitve faz iz prej omenjene serije, je:

Faza: 
ENA

Ideja, ki bo spremenila svet

Faza ena je podjetnikova ideja –  faza, kjer svojo idejo spravite v realnost. Tu kjer luč sveta ugledajo ideje, ki so spremenile svet. Ideje, zaradi katerih lahko danes ta članek berete na telefonu/tablici/računalniku in ne vklesanega v kamen. Človeška vrsta je intelektualno najbolj razvita, razvita tako daleč, da je podrla Darwinovo teorijo najmočnejšega. Za premagovanje svoje šibkosti smo namreč razvili orožje, s katerim se spopadamo z večjimi tekmeci (levi, volkovi, sloni …); za premagovanje svojih zdravstvenih težav pa smo razvili zdravila. Faza ena kaže na intelektualno in kreativno prevlado posameznika. Zamislite si, kje bi bili danes brez Alberta Einsteina, Marie Curie, Nikola Tesla, Henryja Forda, Rose Parks, Steve Jobsa, Alfreda Nobela ter brez ostalih oseb, ki so pustile pečat. Bili bi veliko bolj zavrta družba s počasnejšim razvojem.

In ravno tu se, poleg znanih genijev in talentev, skriva še zadnja sestavina za uspeh. To so osebe, ki fazo ena premaknejo v fazo dve. Če teh posameznikov ne bi bilo, bi vse te ideje ostale le idej – črke na listu papirja. Po domače povedano: imamo recept za torto, a te nikoli ne spečemo. Nič kaj spodbudno, kajne? In kaj imate rajši: recept ali torto? Jaz osebno raje pojem dober kos mešanice biskvita in smetane kot pa plastificiran list papirja, na katerem je spisan recept.

Ko recept postane torta, smo vse skupaj prestavili v fazo dve.

Faza: 
DVE

Izvedba, ki bo idejo prelevila v produkt ali storitev.

Faza dve je pravilna izvedba, ki idejo socialno, ekonomsko ali intelektualno ponese do njene uporabe v praksi. Ta faza nam zagotovi, da ideja dela na principu dodane vrednosti. Bi vam koristila vsa spisana koda za novi IOS operacijski sistem, če ne bi bilo tehnikov, ki bi jo prenesli v računalniško čipovje? Zagotovo ne! Vam kaj pomaga recept, če nimate sestavin? Bore malo. Dodana vrednost, ki je lahko storitev ali produkt, idejo popelje do njenega uspeha.

Pa poglejmo – jaz jih imenujem strici ali tete iz ozadja – tri svetovno znane ideje, ki so jih ponesli v svet:

Jony Ive
vodja oddelka za oblikovanje, ki je odgvoren da je vse “nore” ideje” Steva Jobsa prenesel na papir in oblikoval iPod, iPad, iPhone in Apple Watch.
Paul Allen
Žal že preminul soustanovitelj – je igral zelo pomembno vlogo v podjetju Microsoft. »Zelo dobro sva se (z Bill Gatesom op. a.) dopolnjevala,« je Allan nekoč dejal za Guardian. »Bila sva odlična programerja in navdušena nad idejo, da ustanoviva podjetje. Bila sva entuziasta, želela sva se naučiti vsega, kar se je dalo. V prvih osmih letih je bila večina idej mojih, on pa jih je preizkušal in nato poskrbel, da so se najboljše uresničile. Prodaja in marketing sta ga zelo veselila«.
Mileva Marić
Prva žena Alberta Einsteina, ki mu je pomagala pri razvoju nadvse zapletenih matematičnih teorij. Einstein je nekoč izjavil: “My wife solves all my mathematical problems.” S tem je poudaril, da je potrebna oseba, ki vse teorije preveri in jih delujoče ponese v svet.
Zatorej se vedno, ko razvijate kaj novega, vprašajte, kako boste idejo ponesli v svet.

Pa poglejmo nekaj vprašanj, na katere si moramo odgovoriti, preden začnemo razvijati svojo idejo:

  1. Ali imamo dovolj velik megafon, da idejo sporočimo svetu? Megafon je sinonim za medije, ki prenašajo novice (zvok ali sliko). Dandanes lahko s pravo zgodbo in dobro zakupljenimi mediji zelo enostavno ponesemo infromacijo med občinstvo (Facebook, TV, Instagram, revije …).
  2. Ali imamo dovolj dobra poznanstva ljudi, ki bodo našo idejo ponesli naprej in viralno poskrbeli za obstoj razvoja? To so t. i. prenosniki idej do early adapterjev, ki pri zadostni količini dosežejo t. i. tipping point, ko zadeva postane viralna.
  3. Imamo poslovni načrt, ki ga bo podprla banka ali vlagatelji, s katerimi bomo skalirali sam projekt?
  4. Imamo ob sebi prave poslovne parrtnerje, ki bodo našo idejo s papirja prenesli v realnost?
  5. Smo naredili raziskavo, kjer smo preverili, ali je morda kdo našo idejo že razvijal in jo uspešno spravil v svet oziroma je ugotovil, da se ideje ne splača (zaradi ekonomskih, socialnih ali drugih vidikov) razvijati?
  6. Izračunate ekonomsku upravičenost samega projeta. Namreč če produkt ali storitev ne bo profitabilna, je malo verjetno, da bo ta izdelek ali storitev ugledal luč sveta.

Če si na zgornje točke odgovorimo pritrdilno, smo pripravljeni, da našo idejo prenesemo v realnost. Idejo opredmetimo in jo pokažemo svetu. Mogoče se na prvi pogled zdi nemogoče, zatorej ne obupajte. Samo najbolj vztrajni in pogumni so zapisani v knjigo zgodovine. In če hočete biti del njih, se opogumite in se izstrelite iz cone udobja. In če boste naredili to, sem prepričan, da bova čez 5 let sedela skupaj na kavi in razpravljala o tem, kako ste svojo idejo oplemenitili z dejanji in s fazo 3, ki je profit, oplemenitili svojo vrednost.

Faza: 
TRI

Dobiček

In kot povedano že v prejšnjem stavku, za vsako dobro idejo in pravilno izvedno sledi profit. Profit je lahko denaren, socialen, ali viralen. Lahko ste milijonar, lahko ste rešili kakšno zdravstveno krizo ali pa bo vaše delo še stoletja krasilo stene naših domov.

Ste pripravljeni pustiti pečat v svetu? Verjamem da ste, zato pisalo v roke in hitro v razvoj vaše ideje.

Viri:

Imaš ob sebi prave prijatelje za uspeh?

Po študiju se danes vedno več mladih odloča za samostojno podjetniško pot. Vse pogosteje pa se jim v svojem razmišljanju priključijo tudi vsi tisti ljudje, katerim se trenutna zaposlitev zdi monotona in ne spodbuja njihove ustvarjalnosti in talentov.

Primerno okolje je ključnega pomena za uspeh na novi podjetniški poti. Ker je podjetništvo dinamičen proces, ki se nenehno spreminja, dopolnjuje in izboljšuje, je pomembno, da imamo okoli sebe pravo ekipo ljudi. Prijatelji in znanci so najboljša družba za črpanje novih idej. Če pa imajo ti podobno mišljenje in enake cilje, je to lahko odličen recept za poslovni uspeh.

Kako boste najbolje vedeli, ali imate okoli sebe zbrane prave ljudi?

Zaupanje

Zaupanje v svojo ekipo je ključnega pomena za končni uspeh. Ne glede na to, ali so to vaši najboljši prijatelji ali pa znanci, jim morate popolnoma zaupati. V začetku poslovne poti je pomoč prijateljev z različnimi strokovnimi znanji in izkušnjami še kako dobrodošla. Druženje z njimi vam vliva samozavest, hkrati pa je to odličen način za krepitev prijateljskih vezi.

Nove ideje

Znani pregovor pravi: »Več glav, več ve.« Povezovanje s svojimi prijatelji, sošolci, znanci ali sorodniki je lahko prav pot do oblikovanja različnih idej. Takšna izmenjava mnenj lahko postane odličen inkubator znanja, razvoja in napredka. Hkrati pa vas neprestano sili v to, da razmišljate tudi izven svojih okvirjev in zmožnosti.

Miselnost

Na začetku poslovne poti je pomembno, da je družba ljudi okoli vas navdušena nad vašimi idejami in so podobne miselnosti kot vi. Seveda pa ni treba, da prijatelji in znanci okoli vas mislijo enako kot vi. Različna mnenja in predlogi ustvarjajo nove ideje in so dodaten razlog za uspeh. To je eden od načinov, da iz majhnega podjetja ustvarite uspešno zgodbo.

Živimo v globalnem svetu, kjer se z dobro idejo, pravimi poznanstvi in nekoliko sreče da doseči marsikaj. Zavedajte se, da je družba ljudi okoli vas pri tem izjemno pomembna. Prijatelji in znanci, ki neprestano želijo več in imajo podobne cilje kot vi, so najboljši partnerji na vaši podjetniški poti in pravi recept za uspeh. 
Boštjan Vidmar
Poslovni svetovalec

Nasveti in pomoč

Izbira pravih oseb na svoji podjetniški poti je ključnega pomena. Ti vas s svojimi idejami dodatno spodbujajo in motivirajo. Z njimi je pridobivanje informacij bistveno lažje, hkrati pa vam svetujejo, ko je to najbolj potrebno. Ustvarite si krog ljudi, ki jim popolnoma zaupate, vas podpirajo in vam pomagajo najti najboljšo rešitev v dani situaciji. Če so to vaši prijatelji in znani, boste z njihove strani dobili odkrite nasvete, vas bodo spodbujali in nudili pomoč.

Motivacija

Slabo delovno okolje je eden izmed tistih dejavnikov, zaradi katerih so ljudje na delu manj učinkoviti. Posledično temu imamo občutek, da nas delo ne izpopolnjuje, kar sčasoma pripelje do nezadovoljstva in pomanjkanja motivacije. Če smo obdani s pravimi ljudmi, ki neprestano hočejo več ter imajo podobne želje in cilje, nas ti na svoji poslovni poti le še dodatno motivirajo.

Kako spoznati talenta v vašem podjetju, ga nadgraditi in obdržati?

ZA POSLUŠANJE KLIKNITE   Play

Ustrezno upravljanje s človeškimi viri je ključnega pomena za uspešno poslovanje podjetja. Za najuspešnejša podjetja je značilno, da imajo izjemno sposobnost prepoznavanja talentov, njihovega razvoja in maksimalne izkoriščenosti, ki v celoti zadovolji potrebe podjetja. 

Eden od ključnih segmentov strategije človeških virov (HR) je tudi prepoznavanje talentov in ustrezno upravljanje z njimi. To je edini način, da talent maksimalno izkoristimo v prid podjetja, ga nadgradimo in ga obdržimo.

Kaj je talent in zakaj je njegovo prepoznavanje tako pomembno?

Pojem talent naletimo na različnih področjih, najpogosteje pa ste nanj naleteli verjetno na področju športa in glasbe. Nanj pa naletimo tudi v poslovnem svetu in z njim označujemo izjemno nadarjen kader ljudi, ki od ostalih izstopa po svojih nadpovprečnih sposobnostih.

V človeški naravi je, da vsakdo želi ob sebi imeti nadarjene ljudi. Vendar če z njimi ustrezno ne upravljamo, je lahko to za podjetje škodljivo. Pravočasno prepoznavanje talentov je zato ključnega pomena za vsako podjetje. 

To je edini način, da talentom v svojem podjetju nudite dovolj priložnosti za dokazovanje, s tem pa razvijate tudi njihove izjemne sposobnosti. Prepoznavanje talentov omogoča sprejemanje različnih HR strategij, s katerimi boste talente zagotovo lažje obdržali.

Kako najhitreje prepoznate talent?

Talent v sebi združuje vsoto različnih sposobnosti, spretnosti, znanj, izkušenj, inteligence, presoje, odnosa, značaja in zavzetosti. Pri tem pa ne smemo pozabiti še na sposobnost za učenje in rast. Pogosto se dogaja, da je najboljša oseba že v podjetju, pa tega vodstvo enostavno ne prepozna. Zato je za odkrivanje talentov ključnega pomena odkrivanje kompetenc, ki jih ima kader v podjetju.

Z odkrivanjem kompetenc boste dobili natančen vpogled v znanje in veščine kadra, kar vam omogoča zapolnjevanje položajev znotraj podjetja. Za ugotavljanja kompetenc zaposlenih uporabljajo podjetja različne HR analize. V ta namen se uporabljajo različni vprašalniki, ki merijo vodstvene lastnosti posameznikov in strokovne sposobnosti ter razna psihološka testiranja.

Talente je mogoče prepoznati tudi na podlagi predlogov vodje, ki imajo običajno najboljši vpogled v sposobnosti in lastnosti zaposlenih v podjetju in letnih razgovorov.

Kako obdržati talent v svojem podjetju?

Podjetja z namenom višje donosnosti in ohranjanja konkurenčnosti vedno bolj posegajo po HR upravljanju s talenti. Ta obsega različne strategije, s katerimi podjetje pridobiva talente, jih razvija in ima tudi jasne strategije, s katerimi jih skušajo obdržati v podjetju.

Eden od vzrokov za neuspešno poslovanje podjetja je zagotovo kopičenje talentov, zato je potrebno izbrati ustrezne HR strategije za upravljanje s talenti. Te njihovega kopičenje ne le preprečujejo, ampak omogočajo njihovo maksimalno angažiranje in nenehno napredovanje. Da pa boste to dosegli, je potrebno upoštevati nekaj pomembnih dejavnikov:

  • Zavedati se je potrebno, da mobilnost talenta ne pomeni zgolj napredovanje po lestvici uspešnosti navzgor, ampak lahko nekoga prestavimo tudi v drugo poslovno skupino ali hčerinsko podjetje. Na mobilnost talentov je potrebno gledati kot rešetka in ne kot lestev. V prvem koraku talent povabimo k sodelovanju, nato pa je potrebno poskrbeti za njihovo napredovanje in izpopolnjevanje na različnih področjih.
  • Talent ne omejujte zgolj na en oddelek ali skupino ljudi. Talenti so maksimalno izkoriščeni le takrat, ko so zaposleni v različnih vlogah, s tem pa se tudi sodelovanje med posameznimi oddelki močno okrepi. To prinaša ogromno prednosti, med katerimi je zagotovo ta, da je kader v uspešnih podjetjih vedno dobro pripravljen na spremembe na trgu. Te zanje predstavljajo izziv in priložnost za novo poslovno pot, ne pa nekaj nenormalnega in neobičajnega.
  • Razvoj talentov se mora osredotočati na sistem nasledstev voditeljev v prihodnosti, zato mora vključevati izkustveno učenje, možnost vpogleda v organizacijo in krepitev posameznikovega razumevanja strateških izzivov. Načrtovanje nasledstev podjetjem omogoča kader, ki bo sposoben v prihodnosti prevzeti najpomembnejše funkcije in ključne položaje v podjetju.

Nove poklicne priložnosti in poslovni izzivi so zagotovo med tistimi dejavniki, zaradi katerih bo talentiran kader ostal v podjetju, saj je to odličen način za doseganje novega znanja. Nenehno razvijanje talentov pa podjetjem omogoča hitrejše odzivanje na spremembe in ohranja agilno vodenje, ki je usmerjeno v prihodnost.

Zakaj je kariera podjetnika v obdobju pandemije še vedno dobra ideja?

ZA POSLUŠANJE KLIKNITE.   Play

Številne spremembe zaradi koronavirusa so postale v zadnjih dveh letih stalnica v našem življenju. V mislih imamo predvsem COVID ukrepe, ki so se iz dneva v dan neprestano spreminjali. To je povzročilo nemalo nestrpnosti med delodajalci in delavci, kar pa je lahko za marsikoga odlična priložnost za novo karierno in podjetniško pot.

Vaša kariera je izključno v vaših rokah

Verjetno zveni noro, da začnete s podjetjem v času ene od največjih gospodarskih kriz, ko so številna podjetja zaprta, prihodnost pa izjemno nepredvidljiva. Vendar podatki nakazujejo ravno nasprotno sliko, saj se kljub pandemiji pojavljajo nova podjetja.

Soočanje z odločitvijo, da zapustite vsakodnevno službo, da bi uresničili svoje sanje in se podali na podjetniško pot, vendarle ni tako enostavno. Ker pa je situacija s koronavirusom marsikoga prisilila v takšno razmišljanje, ni nič presenetljivega, da podjetništvo v obdobju pandemije ni zamrlo.

Nepredvidljivi časi in veliko število nezaposlenih je pravi razlog za to, da ukrepate, saj je vaša kariera izključno v vaših rokah. 

Podjetništvo je v obdobju pandemije izziv in velika poslovna priložnost

Pandemija se je izkazala za podjetništvo pravi izziv. Kljub temu pa so to dobri časi za začetek karierne poti iz več razlogov:

  • Manjša konkurenca na trgu.
  • Vse spremembe, s katerimi se srečujte, sprožijo nove potrebe strank, ki so za vas lahko dodatna priložnost.
  • Nizke obrestne mere za izposojo začetnega kapitala.
  • Cenejša oprema, ker podjetja prodajajo svoje zaloge.
  • Na trgu je veliko usposobljenih in nadarjenih delavcev, ki iščejo svoje priložnosti, da se dokažejo. Na ta način boste lažje okoli sebe zgradili močno ekipo, ki jo potrebujete.

Obdobje inovacij je za podjetništvo ključnega pomena

Če je vaš glavni cilj kariera v podjetništvu, se boste morali zelo kmalu naučiti, da je določanje, kaj stranke potrebujejo, ključnega pomena. Pri tem je pomembno, da se ne osredotočate na obdobje pred pandemijo, ampak v danem trenutku. Tudi, če odprete restavracijo, to ne pomeni, da je to neuspešen posel, če boste našli inovativne načine za prehranjevanje ljudi. 

Največji čar podjetništva je v tem, da gre za inovativnost, zadovoljevanje trenutnih potreb strank in maksimalno izkoriščanje dane priložnosti. Konec koncev gre pri inovacijah zgolj za reševanje problemov in podjetniki so tisti, ki so za to najboljši naslov. Na srečo pa so tudi potrošniki danes bolj odprti za nove ideje in, na primer, nakup preko spleta ali pa svetovanje preko računalnika že dolgo ni več novost.

Tudi pandemija ne bo trajala večno

Čeprav ima pandemija ogromno negativnih posledic, pa je to lahko odlična priložnost za podjetništvo tako ali drugače. Res je, da nova kariera na začetku zahteva ogromno odrekanja in trdega dela, vendar nas na koncu tunela vedno čaka svetla prihodnost. In enako je tudi s pandemijo. Ti burni časi so odlična priložnost, ki vam daje dodatni čas, da si zgradite bazo strank, pomislite na strategije poslovanja in pripravite učinkovit marketing. 

Če želite, da vam pri uresničevanju karierne poti pomagamo mi, nas pišite na … ali pokličite …

Kako živeti sanje podjetnika?

ZA POSLUŠANJE KLIKNITE Play

Za zagon lastnega podjetja potrebujete več kot le dober izdelek ali storitev. V svetu podjetništva je ideja namreč šele prvi korak na običajno dolgi poti. Poleg tega pa se pogosto zgodi, da niso vsi pripravljeni postati uspešen podjetnik. 

Kako iz startup ideje do prvih milijonov?

Mnogi so mnenja, da je za zagon podjetja dovolj le dober koncept in nekaj finančnih prihrankov. Ljudje se s takšnim načrtom sprijaznijo in ustanovijo startup podjetja z ambicijo, da jih spremenijo v mikro, mala ali srednje velika podjetja. Vendar se le malokdo zaveda, koliko osebnega truda je v to vloženega, da se lahko spopademo z vsemi težavami na svoji poslovni poti.

Čeprav je v zadnjih letih opažena rast startup podjetij, pa le ni vse tako zelo enostavno in kmalu se izkaže, da niso vsi na to dobro pripravljeni. Največji problem izhaja iz zasnove zagona, dokler ta ne postane mikro, malo ali srednje veliko podjetje. 

Podjetniki se v največji meri usmerijo v to, kaj počnejo in ne zakaj to počnejo. Posledica tega je, da je motivacija izključno zunanja, saj je v mislih le to, kako razširiti idejo in bit prepoznaven, ustvariti čim več dohodka in biti neodvisen od nadrejenega. Vse to je povsem normalno, vendar z vidika poslovanja je to pogosto manj uspešno. 

Gre predvsem za to, da je potrebno istočasno z razvojem izdelka ali storitve delati tudi na miselnosti podjetja. Pri tem ne gre le za strateško vodenje, ampak tudi poslovno mentorstvo, pri čemer je potrebno v mnogih situacijah in fazah poslovanja delovati predvsem kot človek. Zato mora vsak uspešen podjetnik razviti poslovne sposobnosti in miselnost, še predno se odloči postati vodja podjetja.

Kaj so največje pasti na podjetniški poti?

Verjetno se pogosto vprašate, zakaj nekateri v poslu uspejo, drugi pa vedno ostanejo zadaj. Odgovor na to je zelo enostaven: ker podjetništvo ni za vsakogar. Izkaže se, da imajo mnogi možnost, vendar le redki prevzamejo odgovornost, da ostanejo na pravi poti. 

Na podjetniški poti lahko naletite na veliko pasti, ki vplivajo na uspešnost poslovanja:

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Podjetje ustvarite iz potrebe po tem, da se izognete vsakodnevni rutini

Zavedati se morate, da podjetništvo ne pomeni, da bežite od šefa, spoštovanja urnika, hierarhije in celotnega delovnega procesa. Zahteva veliko več, zato ne morejo vsi ostati na pravi poti. Poleg tega pa podjetništvo zahteva poseben pogum, saj je to posel voditeljev.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Verjamete, da je podjetništvo enako prostemu času

To je vsekakor lažna obljuba. Res je, da ima podjetnik svobodo pri upravljanju urnika, ne pa tudi prostih ur zase. Zato lahko pričakujete tudi dvojne izmene, delo preko delovnega časa, delo pozno v noč in pokrivanje različnih področij, dokler se ne vzpostavi pravi ritem dela.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Ne razvijate miselne odpornosti

Ideja, da ste sami svoj šef, gospodar svojega časa in svojih prihodkov, je sprva zelo privlačna. Vendar je situacija v realnosti drugačna. Podjetništvo je tvegan in odgovoren posel. Dokler ne oblikujete svoje lastne ekipe, boste sami sprejemali pomembne odločitve, ki vas lahko privedejo tudi do velikih finančnih izgub.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Niste pripravljeni sprejeti posledic

Če se lotite podjetništva, morate vedeti, da se vedno ne bo vse izšlo tako, kot ste načrtovali. Pogosto se zgodi, da se boste morali spopasti z zavrnitvijo ali neuspehom. Tisti, ki se odloči biti odgovoren za svoja dejanja, bo tudi uspešen na svoji podjetniški poti.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Enačite pojma šef in biti vodj

Če ste tik pred zagonom podjetja, to še ne pomeni, da ste tudi vodja. Ta se vedno vpraša, zakaj počne tisto, kar počne, kaj želi spremeniti v svetu, v ospredje pa vedno postavi ljudi in ne svoje koristi.

Kako uspešno voditi podjetje in priti do željenih rezultatov?

Vsem pastem na svoji podjetniški poti pa se lahko izognete, če upoštevate nekatera priporočila:

Ne glede na to, kako daleč ste s svojo idejo o zagonu startup podjetja, se morate zavedati, da je na vsaki podjetniški poti potrebno veliko dela in osebnega truda. Vendar se z nekaterimi priporočili lahko izognete vsem pastem, ki vas čakajo in na koncu zaživite svoje sanje.

 

Če želite še kakšen dodatni nasvet izkušenega strokovnjaka, nam pišite na … ali nas pokličite …