NASVETI ZA PROFITABILNI POSEL

Teh principov sem se držal leta »z vsemi štirimi«, ko sem kmalu ugotovil, da ne funkcionirajo v praksi. Da enotavno noso dobri za posel.

Želim, da se učite iz mojih napak, zato vam dajem bližnjice na poti do vašega uspeha. Polagam vam v srce, da se tem napakam izognete. Tako boste hitreje prišli do vidnih in zavidanja vrednih REZULTATOV. Čisto je mogoče, da jih boste dosegli hitreje kot sem jih dosegel jaz, ko sem se podal kot »zelenc« in začel ustavljati svoj profitabilen posel.

Potreboval sem več kot 90 dni, da sem kaj prodal. Z vami pa delim kako lahko vaš posel začnete, brez, da ponavljate napake, ki sem jih naredil sam. 

Vem kako je na začetku, ko ustanavljate ONLINE posel. V resnici, ko začnemo delati na želji po samostojni poti, postane le-ta odločitev šele takrat, ko se spravimo v akcijo in nehamo komplicirati. Iz vseh strani nas oblegajo informacije kaj vse moramo imeti, da sploh lahko začnemo ustvarjati. Temu želim, da skupaj napovemo KONEC. Skupaj bomo spoznali kaj je sploh bistveno, ko ustavljamo profitabilen posel na spletu.

ZAČETNIŠKE NAPAKE, KI VAS STANEJO PROFITABILNEGA POSLA. 

Naslednjim točkam se izognite v velikem loku, če želite čimprej stopiti na pot profitabilnega posla na spletu v manj kot 30-tih dneh. To so največji t.i “motilci” za našo kreativnost, ki nam jemljejo čas in z njimi porabimo čisto preveč denarja, pa tudi nekaj živcev.

  • Ne pisat ogromne količine učnih priročnikov.
  • Ne se udeleževati vseh vrst seminarjev in misliti, da vam bodo številni certifikati, priznanja ter razne potrditve prinesli več posla.
  • Nehajte plačevati ogromne količine denarja v plačljive oglase.
  • Ni vam potrebno postati IT strokovnjak/inja za vsa oblikovalska orodja.

Perfekcionizem je prvi ubijalec naše kreative. Preberite si to večkrat in pomislite pri sebi koliko časa ste zapravili za tekste, oblikovanje, učenje, vse dokler ni bilo vse »perfektno«. 

Paretovo pravilo pravi: »Osredotočite na 20% najpomembnejših opravil in dosegli boste 80% učinka«. 

Fokus posvetite tistim nalogam, ki vam prinašajo vidne rezultate! To velja še posebej za vas, ki ste na začetku podjetniške poti.

Kompleksnost zavira izvedbo, saj procese zaradi dolgih poti med izdelavo in potrditvijo ter potjo od različnih sektorjev v podjetju podaljšamo in po nepotrebnem otežimo.

S postopanjem na mestu ali pretiranem razmišljanjem kako do prve stranke si naredimo več škode kot koristi. Ob tem pomislim na zelo znan slogan Nike podjetja »Just do it«. 

Ta slogan nas nagovarja k akciji, torej dejanjem in ne, besedam. Najprej naredite, nato povejte. Če samo govorite, kaj boste naredili, se zgodi to, kar se je že mnogim. Preveč obljubljajo in teh obljub ne morejo izpolniti v doglednem času. 

Saj veste, ko si preveč naložimo na ramena, postane to breme čedalje težje in ga ne moremo več nositi naokoli. 

Zlato pravilo za profitabilen posel je »korak za korakom«. 

Vsega ne moremo narediti naenkrat, zato si nastavite kratkoročen in dolgoročen plan. Nastavite si fokus na pomembne naloge, ki vam omogočajo rast posla za katerega želite, da postane čim prej profitabilen. 

Za konec kaj NE početi na začetku ustavljanja profitabilnega online posla bi pa dodal samo še to, da je pretirano razmišljanje »kako naj bi nekaj bilo« samo v vaši glavi. Stranke na koncu koncev ne vedo kako ste si nekaj zamislili. 

Nehajte postopati na enem mestu, stopite v akcijo ali kot bi rekli pri Nike podjetju »Just do it«.

Preverite še za druge najpogostejše napake, ki jih delajo podjetniki/začetniki: https://www.zes.si/najpogostejse-napake-podjetnikov-zacetnikov

Če se preveč ukvarjamo s podrobnostmi, tvegamo svoj uspeh.

Na spletu ste po vsej verjetnosti zasledili na kakšen način vodim svoj posel. Priznam. Niti približno ni blizu temu, kar počne moja konkurenca. Nimam (še) spletne strani, ampak vseeno uspem prodati več od njih. 

Vas zanima kako mi to uspeva? 

prpfitabilen posel

NAREDITE START POSLA IN SE UČITE SPROTI. 

V poslu je pa vedno tako, da nenazadnje ugotavljamo, da se je vedno kaj novega za učiti, saj vse skupaj zelo hitro spreminja. Če se sedaj ozremo nazaj na točko »ni potrebno imeti kupe potrdil s raznih seminarjev«, se samo vprašajmo, kaj v osnovi potrebujemo vedeti in znati, da začnemo s prodajo svojih storitev in produktov v manj kot 30-tih dneh.

Ko imamo jasno opredeljena področja, ki so »must have« za naš start ga naredimo.

Ob tem se spomnim na številne poslovne zgodbe, med katerimi je tudi moja. Pomembno je vedeti zakaj opravljamo svoj posel ter kaj točno počnemo (nišna usmeritev). Vse ostalo je bolj kot ne relevantnega pomena. Od tega kako bomo izdali račune, kako voditi marketinške aktivnosti, kaj je sploh Google Analytics itd. To se naučimo vse naknadno, torej sproti. 

Znanje nam kaj dosti ne koristi, če si ne pridobimo izkušenj in druge ekspertize. Če mogoče spadate me vztrajne »nabiralce informacij« se lahko v tem trenutku ustavite in začnete že danes vnašati znanje v prakso. Le na ta način se dejansko nekaj naučite in si lahko preko izkušenj kasneje priznate koliko v resnici res znate! 

Največja napaka, ki jo delamo čisto na začetku ustanavljanja podjetja je tudi ta, da prodajamo svoje storitve in izdelke vsem povprek. Odgovor “vsem” pride prav” je žal napačen. S pravilno analizo ključnega kupca si povečate šanse za prodajo za več kot 60% in si s tem olajšate delo in prihranite kar nekaj denarja. Ko veste točno komu prodajate, potem znate nagovoriti ciljno publiko in s pravilno komunikacijo, gradnjo stika s ključnimi strankami postane vaš posel hitreje profitabilen. 

Koliko v resnici poznate svojega ključnega kupca, komu, kdaj in kako boste prodajali svoj izdelek in storitev? 

Spoznajte svojega ključnega kupca: https://viralen.si/poznate-svojega-idealnega-kupca/

GRADITE PROFITABILEN POSEL NA ORGANSKI NAČIN

Organski marketing stane 0€. Vas zanima kako pridobiti stranke s 0€?

Na organski način dnevno lahko dobimo kar 80% več posla, če se s strankami pogovarjamo, saj le tako izvemo katere veščine jih lahko naučimo.

Pridobite stranke preko klepeta

Zlato pravilo pri gradnji odnosa v online svetu  je “manj je več”. Potencialni stranki se posvetite, da bo prejela občutek kdo ste, ali vam lahko zaupa ter se prepričala, da ji lahko dejansko pomagate pri njeni težavi. Ne vzpostavljajte več klepetov naenkrat, saj potem ne boste vedeli kdo vam je kaj povedal ter zakaj. 

Ko klepetete s potencialnimi strankami preko Facebook-a, Instagrama in drugih socialnih omrežjih vedno naredite “follow up”. S tem dejanjem pokažete, da vam je mar zanje!

Za ostale tri napake pri gradnji odnosa s strankami na spletu ali pa v živo, kliknite spodnjo povezavo: https://viralen.si/uspesen-sestanek/

Pridobite stranke z vizualnimi efekti. 

Ko objavite sliko pazite, da na njej ni veliko vsebine, še boljše pa je, da jo sploh ni. Kajti oglas bo zavrnjen ali pa bo doživel nižji doseg. Izberite vedno sliko, ki pove več kot 1000 besed. Najboljša praksa dandanes je kreacija video vsebin, vendar ob tem morate pod nujno izbrati naslov, ki bo vaši ciljni publiki ukradla pozornost. Optimalna dolžina za video je od 3 do maksimalno 10 minut. Že v prvih 7 sekundah se gledalec/gledalka podzavestno odloči ali je posnetek “vreden” ogleda. 

Naš cilj pri video vsebinah nam mora biti ogled od začetka do konca.

Ko kreirate video vsebino se vprašajte ali se vam zdi posnetek zanimiv. Če tega (še) ne znate sami oceniti, vprašajte nekoga, ki vam bo podal objektivno oceno. Ne obstajajo predolgi posnetki, ampak samo dolgočasni! Video posnetek naredimo z vidika gledalca, posebno pozornost posvetimo tudi zvoku. 

Zmagovalni video za Facebook in Youtube: viralen.si/kako-narediti-zmagovalni-video-oglas-za-oglase-na-facebooku-in-youtubu/

Pridobite stranke za posel s polnovredno vsebino. 

Vsebina je kraljica spleta in to bo 100% držalo. Stranke vas bodo začele slediti, ker A-jim je všeč vaša persona in B-imate kaj »pametnega« za povedati. Pomislite kateri so tisti razlogi zaradi katerih radi sledite ostalim? Neko dodano vrednost že morajo imeti, da jim posvetite kar nekaj časa v vašem dnevu, kajne?

Kot prvi nasvet, da sploh veste ali bo vaša vsebina na trgu »pila vodo ali ne« pišite v razne skupine na socialnih omrežjih. Vprašajte tisto, kar vas resnično zanima. Raziskujte kakšne informacije vaša ciljna skupina sploh išče na spletu. Najboljša pa je seveda kombinacija, torej vaša aktivacija na spletu v klepetih, komentarjih, raznih razpravah in pa »tipanje« oziroma razumevanje vaše ciljne skupine.

Ko izberete dovolj podatkov začnite kreirati, vmes preverjajte s strankami kaj še potrebujejo in sproti dopolnjujte vsebino. Moje vsebine na portalu viralen.si niso nastali “čez noč”. Ob delu z mojimi strankami sem spoznal na katerih področjih jim manjka znanje in sem začel pisati. 

Vsebina nam nič kaj ne koristi, če jo ne znamo potem pametno razporediti na več koncev. Največja napaka, ki jo delamo, sploh na začetku podjetniške poti je ta, da delamo vedno znova novo vsebino. Če želite v manj kot 30 dneh pridet do profitabilnega posla začnite tudi pri kreaciji spletnih vsebin upoštevati Paretovo načelo. 

Uporabniki socialnih omrežjih si ne zapomnijo vsega, kar napišemo, damo ven na splet. Spletna vsebina se res hitro vrti, zato je potrebno večkrat objaviti na istem mestu, da postanemo sploh vidni. Vsebino, ki jo ustvarimo zdrobimo na več delov in jo pametno razporedimo na več koncev. 

Ena od opcij za razporeditev je delitev v razne skupine na socialnih omrežjih. Delite v tiste, v katerih se nahaja vaša ciljna skupina. Preden objavite v skupinah bodite spoštljivi do upravljalcev (admini) teh skupin in jih vprašajte za dovoljenje ali lahko delite s člani skupine vašo vsebino. Prehodno preverite pravila za objave. Če je ta skupina »odprtega ali zaprtega tipa«. Slednje pomeni, da le admini lahko delijo le svojo vsebino. 

Navedite ključne (in zanimive) informacije. Povejte bistvo!

Kreatorjem vsebin se nam kdaj dogaja, da želimo povedati več kot je v resnici nujno.  Vedno navedite le ključne informacije, da se bralcem/bralkam ne skrijejo kje spodaj. 

Tako ne izpustite šanse, da ujamete njihovo pozornost. V skladu o čemer pišite, uporabite tudi emoji-e, z njimi vizualno (na čustveni ravni) prikažete jasnost vašega sporočila. Ob koncu pozovite k akciji. Povejte bralcem/bralkam kaj želite od njih. Naj delijo, všečkajo, komentirajo na določen način. Bolj kot boste jasni, kaj želite od njih, boljši doseg boste poželi. 

Bodite konsistentni v izvedbi spletnih vsebin. 

Ko se lotite promocije bodite konsistetni, kar pomeni, da delate neko aktivnost redno, ob določenem dnevu in ob določeni uri. Če že ne upoštevate časovno komponento, pa upoštevajte vsaj izvedbo. 

Torej, več boste dosegli, če vsak dan ali na dva dneva objavite vsebino vredno branja in ogleda. V kolikor boste konsistentni pri vašem delu bo kredibilnost v očeh vaše ciljne skupine zrasla, saj ji boste dali vedeti koliko znanja jim dnevno prinašate za njihov posel. 

Imejte odprto komunikacijo z vsemi, ki vas sledijo. V objavi in v komentarjih postavljajte odprta vprašanja, odpirajte prostor za diskusijo. Ko vam to uspe postanete srečni dobitnik na loteriji oziroma doseg vaše objave se bo povzdignil v višave!

 Ohranjajte avtentičnost. Jasno komunicirajte kdo ste!

Bodite izvirni, pristni in predvsem jasno povejte vaše mnenje in nikoli ne dovolite, da vas nekdo (sploh ne tisti, ki sploh nimajo svojega posla), da vas žali. 

V poslu ni prostora za sramežljivost ali strah pred (ne)uspehi. Potrebno se je izpostavljati pred ljudmi, deliti svoje znanje in biti pogumen, se z objavami ukvarjati in se vsakodnevno potiskati iz cone udobja.

Kako povečati doseg na socialnih omrežjih: https://spletnik.si/blog/kako-povecati-organski-doseg-na-socialnih-omrezjih/

VAŠA (OSEBNA)  BLAGOVNA ZNAMKA=VAŠ (PROFITABILEN) POSEL

S pomočjo spletnih objav, ki so bogate z vsebino in so redno objavljene, si dvigujemo osebno prepoznavnost. Vidnost začne organsko naraščati in naša ciljna skupina vidi »sebe v nas«. Ni vam treba izumljati “tople vode” in dolgo razmišljati kaj sploh nudite. Že iz odziva vaših sledilcev na osebnih profilih spoznate kakšno dodano vrednost jim prinašate s svojo miselno naravnanostjo, življenjskim slogom, osebnostjo. 

Slej kot prej postanemo “znani” po naši ekspertizi. Izkoristite svoje talente, ki jih drugi prepoznajo v vas. Ne komplicirajte. Bodite potrpežljivi. Osebne zgodbe, naša doživetja, ki jih delimo na osebnih profilih doživijo večji doseg v zelo kratkem času, medtem ko doseg objav na poslovnih profilih raste počasneje. Obstaja tudi možnost povezovanja osebnih in poslovnih profilov, kar je tudi ena izmed dobrih praks kako hitreje do večjega števila sledilcev na organski način. 

Vaša blagovna znamka oziroma vaš posel ste v bistvu vi. 

Posel in vaše zasebno življenje gresta v bistvu z roko v roki, kajti stranke se vedno poistovetijo s osebo, ki stoji za blagovno znamko. Torej, začnite čim hitreje graditi na svoji osebni blagovni znamki, ker ravno ta, je v bistvu vaš posel. 

Kako zgraditi osebno blagovno znamko v letu 2022: https://www.martinkorosec.com/blog/kako-izgraditi-osebno-blagovno-znamko/

RAST ZA PROFITABILEN POSEL JE ODVISNA OD PREPOZNAVANJA POTREB STRANK. 

Ste že kdaj slišali »tole sem pa prodal/, še preden sem naredil/a do konca?«. Isto je z učnimi gradivi. Tekom procesa naj vaša učna gradiva ves čas doživljajo nadgradnjo. Kar zaznate pri strankah, da potrebujejo jim to dostavite, če jim le lahko. Ne kreirajte »na pamet«, torej kar vi mislite, da potrebujejo. Ne kreirajte ogromne količine vsebine, še preden uspete karkoli prodat na spletu.

Posel je sprotna kreacija in pozorno poslušanje, kaj vaša ciljna skupina na trgu sploh išče!

Če upoštevate zgoraj navedene točke se grem stavit, da bo vaš posel postal po 30 dneh profitabilen. Prej, ko začnemo, hitreje pridemo do gradnje »hight ticket coaching posel«. Torej točke, ko je naša storitev 1000€ +. 

Ni lepšega občutka, ko si sam sebi šef/ica, ko nikomur ni treba povedati za koliko časa greste na dopust. Začne se dogajati tudi to, da delate sčasoma samo 6 ur na dan, številka na TRR ob koncu pokaže tudi 10.000€, včasih tudi več.  

Dajte si 30 dni časa za implementacijo zgoraj naštetih namigov kako začeti graditi posel na spletu. Če po enem mesecu ne boste imeli vidnih rezultatov, me kontaktirajte in bomo skupaj pogledali kaj je šlo »narobe«.

V razmislek ob teh napisanih stavkih in ste še vedno »nejeverni Tomaž«, pa samo nekaj prebliskov za ta brihtne možgančke: 

ZAUPAJ V PROCES. ZAUPAJ VASE. ZAUPAJ V POSEL 

Kot otroci smo zaupali v javno šolstvo in smo prejeli znanje. Pustimo ob strani kako nas je  formalna izobrazba dejansko pripravila na življenje in na izzive s katerimi se trenutno soočamo. Primarno smo enostavno zaupali. Sedaj smo bistveno bolj opremljeni na izzive in znamo bolj presoditi kaj je za nas in kaj ni. Intuicija je za posel izrednega pomena, se pa skozi čas oblikuje in je čedalje močnejša. Sedaj, ko ste še na začetku ustavljanja online posla si najdite mentorje, ki vas vključijo v svoje programe in vam pomagajo na poti do profitabilnega posla. 

KAJ JE TVOJA STRAST?

Energija, ki jo oddajamo od sebe, ko govorimo o svojem poslu je dober pokazatelj ali smo na “pravi poti“. Če je “to-to” potem to energijo prevzamejo tudi drugi in nam ni potrebno nekoga dolgo prepričevati, da sodeluje z nami. Odkrijte svoj “zakaj” nekaj počnete, če ni dovolj močan, najdite drugega. 

IMEJTE VIZIJO 

Kakšen “footprint” si želite pustiti za sabo? Poglejte kaj se dogaja tam nekje v daljavi in si predstavljajte, kot da se to že dogaja. Ko imate to sliko pred sabo, naredite prvi korak. Najprej je potrebno osvojiti Šmarno Goro, potem Jošt pri Kranju, potem mogoče že Kamniško sedlo, Špik, Triglav in potem Jalovec in ne obratno..

VZTRAJAJTE

Se še spomnite pregovora iz šole »brez muje se še čevelj ne obuje?«. Nekatere stvari pridejo s trudom, nekatere s (pre)dolgim čakanjem. Na rojstvo otroka je potrebno tudi čakati 9 mesecev. Uspeha ni moč zgraditi čez noč. Ob prvi prepreki se ne ustavite, ampak stopite dva koraka nazaj, da boste lahko vzeli vzlet za visok skok čez oviro ali pa jo boste morda enostavno obšli. 

Vizija je v bistvu naš fokus. Vmes se pa zgodi pot. In ta pot je včasih trnjava, prepredena s skalami, omejujočimi prepričanji, kritikami. Če veste zakaj ste transformirali vašo željo po samostojni poti v odločitev, potem verjamem, da ni dovolj močne ovire na tem planetu, da ne bi mogli uresničiti vaših ciljev. 

Jaz sem z zgornjimi nasveti prišel do točke na kateri sem sedaj. Začelo se je pa z željo o mentorstvu. Iz te želje je nastal celoten spekter predavanj, simpozijev, učenj v tujini in nastopih na TV-ju. 

Če sem jaz uspel, verjamem, da lahko tudi vi. S temi nasveti boste vidne rezultate za svoj posel dosegli hitreje kot jaz. Začnite danes in v manj kot 30 dneh boste že prejeli prvo svojo stranko. 

V to izjavo sem 100% prepričan. 

Na vaš uspeh!

5 NAPAK, ZARADI KATERIH IZGIBUTE SESTANEK

Kar 80% dobljenih poslov se zgodi še PREDEN nekdo rezervira klic za vaš sestanek. Ta procent za kreacijo novih strank vam na voljo čisto vsak dan preko klepeta na Facebook-u/Instagram-u ali drugih socialnih omrežjih, če se le IZOGNETE tem 5 pastem.

Na kakšen način lahko organsko pridobite kar 15 sestankov na dan, si preberite v članku.

1. NAPAKA: Vaša pozornost je razpršena na 100 klepetov naenkrat

»Zlato pravilo« za gradnjo pristnega odnosa je »Manj je več«, zato se potencialni stranki posvetite, da bo imela dober občutek pri gradnji stika. Zaupala vam situacijo in tako jo boste lažje razumeli in ji ponudili ponudbo prilagojeno njenim potrebam.

Ne gradite posla po tehniki »špagetov«!

Predstavljajte si, da ob steno vržete iz lonca kuhane špagete in upate, da se bo vsaj kakšen prijel...

To pomeni, da ne vzpostavljajte stikov s 100 potencialnimi strankami naenkrat, še posebej, če ste »one man band«. To je recept kvečjemu za vašo izgorelost, slabe leade in žalosten rezultat v razmerju med vloženim časom v klepete in število rezerviranih klicev za vaš mentorski program.

Kako si olajšati dan, ko bi si želeli klepetati kar z vsemi po vrsti in bi radi naredili več v krajšem času kliknite na: https://viralen.si/kako-v-krajsem-casu-narediti-vec/

2. NAPAKA: Ne naredite FOLLOW-UPA

Imate frizerja h kateremu redno hodite? Ali pa zobozdravnika, ki ga ne bi zamenjali za nič na svetu? Morda hodite redno na kavo v vašo najljubšo kavarno? Pomislite zakaj ne bi naredili menjave, če pa mogoče obstaja še kakšna druga varianta za vas, ki je mogoče celo cenejša? 

Odgovor je vaše zadovoljstvo. Pri frizerki, zobozdravniku, v kavarni se počutite super, ste zadovoljni in se z veseljem vračate k istemu ponudniku. Nič ni drugače v vašem poslu. Ponudniki, ki so vam pri srcu usmerjajo pozornost na vas, ker imajo v sebi zavedanje kako pomembna je gradnja odnosa in vedo, da se le-ta ne zgradi kar čez noč! Usmerite torej svojo pozornost na ljudi, gradite z njimi odnos in ga pod nujno redno negujte. Vaše stranke s katerimi ste že delali, so tiste stranke, ki se bodo na vašo novo ponudbo najverjetneje prve odzvale. Zapomnite si. Zato sestanek vodite čim bolj pristno in nezaigrano. Z mislijo na zadovoljstvo in ne le na denar.

Kupimo tiste storitve, katerih ponudniki so uspeli zgraditi z nami odnos v pravem pomenu besede.

Kako Follow Up stik s stranko spremenite v zlato jamo: https://www.kwslovenia.com/blog-kw/Kako-s-follow-up-spremenite-bazo-strank-v-Zlato-jamo-/

3. NAPAKA: Jaz “ROBOT” klepetam z vami

Mislim, da ni bolj bednega občutka kot to, da prejmem odgovor »Hvala, ker ste se odzvali naši ponudbi, za več informacij si poglejte našo spletno stran«. Sporočilo mi deluje robotsko in nimam nobenega interesa pogledati na njihovo spletno stran. Ko se z ljudmi pogovarjate, imejte v mislih svojega najboljšega prijatelja/najboljšo prijateljico. Odzovite se na sporočilo stranke, kot da je vaš/prijatelj/prijateljica. 

Ljudje želimo imeti na drugi strani človeka in ne robota. Enako velja za sestanek. Nekoga, ki se za nas zanima, nas usmerja in vemo, da mu lahko zaupamo. Bodite pristni, iskreni in bodite dobri do ljudi. Dobro se vedno z dobrim vrača. Izogibajte se zasliševanjem, naključnih vprašanjem, vnaprej sestavljenim scenarijem ali pretiranem laskanjem. Na drugi strani imate resnično osebo, s resničnimi čustvi, strahovi in željami. Poslušajte jo in se z njo pogovarjajte.

4. NAPAKA: “Bedna” vprašanja brez jasne namere

Če gredo vam »na živce« pogovori brez repa in glave, potem gre to živce še marsikomu. Ne govorite kar nekaj »v tri dni«. Opazujte in razumite situacijo osebe s katero se pogovarjate, da ugotovite ali obstaja kakšna priložnost, da osebi pomagate z vprašanji. Če ste mentor, Coach, svetovalec veste, da mora oseba sama pridet do spoznanj. Če le lahko pomagate, potem predlagajte (video) klic. 

5. NAPAKA: Sam dolgčas in suhoparne informacije! 

Kakšna je razlika med Coachem, ki na uro računa 20€ in tistim, ki na uro računa 1500€, oba pa sta začela graditi posel ob istem času?

Odgovor se nahaja v zavedanju lastne vrednosti! Pod nujno si morate dvigovati vrednost. Govorite o KAJ in ZAKAJ! Ne pa KAKO. Stranko načeloma ne zanimajo tehnične metode in postopki. Stranko zanimajo vedno CILJI-“Kaj bo dosegel/a, če to kupim”, ne pa kako to kupim, to je povsem stranskega pomena. Sestanek ne pričnite z: Mi delamo…., temveč z: Naša vizija in psolanstvo je …

S tem, ko poveste samo bistvo vašega posla si zmanjšate možnosti za zavrnitev in si povečate možnost za rezervacijo klicev. Najbolj pomembno pa je, da držite besedo.

Kar obljubite tudi izvedite! 

Organska kreacija posla vedno deluje. Le tako kreirate na dolgi rok. Posel ima ves čas zagotovljen in vam ni treba vsak teden iskati nove stranke. Če gradite odnos in ne posel, potem boste uspešni v tem, kar počnete. Vedno postavite ljudi v ospredje, saj so ljudje tisti, ki od vas kupujejo in bodo še naprej kupovali, če boste le usmerjali pozornost nanje. Izognite se torej tem 5 napakah v katere zlahka zapadejo »one man bandi«. In to je recept da zmagate vsak sestanek.

Želim vam maksimalno prijetno poletje. Verjamem, da se vam bo med ležanjem na vaši najljubši plaži utrnila kakšna ideja za lansiranje novega produkta za vaš posel. To se nam zgodi, ko nismo v umu. Zapišite ideje. In ne pozabite, delo s strankami si naredite zabavno, kajti v prvi vrsti je to igra, da se razumemo, z odsotnostjo manipulacije in čustvenega izsiljevanja! Nasmejite potencialne stranke preko klepeta, pošljite srčno glasovno sporočilo, pošljite jim pozitivno misel, zaželite jim lep dan. Samo »tečni« ne biti. Uživajte v procesu in v teh 80% več strank čisto vsak dan. 

Na vaš uspeh!

Vaš Boštjan, ki vedno nasmejan. Razen, ko je dež. Takrat “jokam”, ker moja Foxi ne želi iti ven, ker je vseee MOKRO!:) 

Kratek življenjepis

Ali trenutno iščete novo službo in ne veste kako se lotiti pisanja delovnih izkušnj, vseh znanj, ki ste jih pridobili tekom let? Torej kako naj izgleda vaš ŽIVLJENJEPIS?
Želite impresionirati delodajalca z eno stranjo življenjepisa (CV) na kateri opišete kdo ste in zakaj ste prav vi najbolj primeren/a kandidat/ka?

Vas preganja v sanjah misel »ali je dovolj dobro napisano« in ste zmedeni katera oblika življenjepisa je sploh »primerna«?

Preden se lotite seznama na kateremkoli zaposlitvenem portalu se ustavite in se iskreno vprašajte v kakšnem okolju si želite delati, katere vrednote si delite s tem podjetjem, ki oglašuje prosto delovno mesto, v kakšen doprinos boste podjetju in v kakšen doprinos vam bo to podjetje na dolgi rok. 

Zakaj ta moja prošnja po tem, da se ustavite in ne pošiljate prošenj, vaših življenjepisov kot po tekočem traku?

Mogoče ste trenutno v stanju, ko morate pod nujno dobiti službo ali pa spet tako ne mudi. Ne glede na to s katero situacijo se trenutno soočate, si najprej jasno definirajte sledeče: 

Kakšno delovno okolje mi najbolj ustreza? Kaj mi res pomembno na delovnem mestu? 

Ko odgovarjate na to vprašanje se ne omejujte, mogoče je prav vse. Bolj kot boste jasno definirali kaj si želite, lažje boste izbrali iz seznama katero delovno mesto vam ustreza in katero vam sploh ne ustreza.

S kakšnimi sodelavci si želim biti obrožen/a?

Pomislite. S svojimi sodelavci boste preživeli 8 ur na dan plus še dodatne ure za druženja, razna praznovanja in teambuildinge. Če vam sodelavci gredo “na živce”, so popolnoma drugačni od vašega načina delovanja, na primer stalno obrekujejo in le jamrajo, vas bodo slej kot prej izločili, podtikali polena pod noge, govorili za vašim hrbtom in boste trpeli v njihovi družbi. Mogoče je to en ekstrem, se pa to žal dogaja v praksi in raje si prizanesite take situacije in razmislite v kakšnem kolektivu želite delati, koliko naj bodo stari, miselnost, navade… 

Kako se želim počutiti v kolektivu?

Pod to točko napišite vaša občutja, recimo sprejeto, dobrodošlo, poskrbljeno je za moje uvajanje…

Česa si še želim na delovnem mestu poleg redne plače, kritja potnih stroškov in  ostalih prispevkov? Kaj mi resnično pomeni, ko se odločim 8 ur svojega časa na dan posvetiti temu delu?

Vzemite si minuto ali dve. Poglobite se v zgornja vprašanja in nadaljujte z branjem tega članka, ko boste končali.

Vedno delajte na sebi. Kaj te veseli. Kje želiš biti in kakšni so tvoji cilji.

Vaši odgovori so temelj za nadaljevanje iskanja delovnega mesta, ki si ga resnično želite zasesti. Je okvir za selekcijo, kajti vi ste tisti, ki boste prvi navezali stik z delodajalcem, ko mu boste poslali življenjepis z motivacijskim pismom.
Prepričan sem, da ste že kdaj slišali za SMART cilje, ki so pomembni za osebno in poslovno življenje.
So nekakšno vodilo, ki nam daje občutek smeri, motivacije in jasne osredotočenosti. Za iskanje poslovnih priložnosti je “must have”, zato si poglejte na povezavi kako jih določiti.

NE POŠILJAJTE PROŠENJ IN ŽIVLJENJEPIS KOT PO TEKOČEM TRAKU

Naj še enkrat poudarim, nikoli, res nikoli se ne splača pošiljati »na pamet«, v prvi vrsti morate prav vi vedeti kaj si v resnici želite in potem boste našli način kako do tega pridet. 

Bi vam recimo ustrezalo, če vam nekdo, ki ga sploh ne poznate želel prodati produkt, ki se v nobeni točki ne ujema s produktom, ki ga trenutno  iščete? 

Ko zagledate zaposlitveni oglas, ki vam je zanimiv, naj to ne bo zadosten razlog, da jim takoj pošljete svojo predstavitev. 

Začnite preučevati podjetje na  Linkedinu,  Facebooku, Google in tudi preberite forume , članke in objave o podjetju. Poizvedite kdo dela v tem podjetju in pridobite interno informacijo kakšne so razmere. 

Ko preverjate informacije ne hodite “okoli kot mačka okoli vrele kaše”, imejte v mislih, da gre za vašo prihodnost. Pogosto je pod zaposlitvenim oglasom navedena telefonska številka kadrovika/delodajalca in je tam z razlogom! Vtipkajte jo v svoj telefon in preverite ali je delovno mesto sploh primerno za vas. S telefonskim klicem boste sebi prihranili čas za pisanje in kadroviku za branje, če boste recimo po končanem klicu presodili, da vam razpisano delovno mesto sploh ne ustreza. 

Potem greste enostavno na naslednje delovno mesto, ki pa bo imel veliko več točk z vašega seznama. Zapomnite si, nič ni zamujeno. 

PREVERI PODJETJE PREDEN POŠLJEŠ ŽIVLJENJEPIS (CV) 

Že prej sem omenil preverjanje informacij. Čeprav se vam morda na prvi vpogled to zdi popolna potrata časa, vam lahko iz prve roke povem, da si boste z relevantnimi informacijami zgradili realno sliko podjetja in tako napisali boljši življenjepis. Ne boste se slepili kako je v tem podjetju vse popolno in v vas bo odstranjen občutek “opeharjenosti”,  ko se vam bo po nekaj tednih začela rušiti iluzija, ki ste si jo zgradili na začetku in ste si jo zgradili samo zato, ker si niste upali preveriti realno stanje. 

Morate imeti v mislih, da podjetja navzven komunicirajo zelo učinkovito recimo kaj vse so do sedaj dosegli, kako lepo je pri njih in je res potrebno, da se zavedate, da ni vse »zlato, kar se sveti«. 

NE POSTAVITE SE V KOŽO DELODAJALCA KI BERE VAŠ ŽIVLJENJEPIS (CV)

Če gledate vi na neto plačo (koliko dobite na TRR), delodajalec gleda bruto znesek, kar pomeni, da bo želel za ta znesek čim več iztržiti. 

Na ta način se delodajalec zaščiti, da bo res izbral »pametno« in ne “na pamet”, kot morda kdaj vi pošiljate svoj CV. Predstavljajte si, da vi daste 1000€ plus nekaj kamor ne veste ali se vam bo obrestovalo ali ne. Isto razmišlja delodajalec in zato je toliko bolj pomembno, da ste iskreni in bodo tudi drugi z vami. 

Za izračun neto in bruto plače kliknite na povezavo in preverite koliko plača delodajalec za vašo želeno neto plačo.

Vedi pa tudi da je PANDEMIJA NA NOVO ZAČRTALA mejo med delom in osebnim življenjem. Delodajalci gledajo na to! Pandemija je globoko posegla v naša življenja. Ne samo s številnimi preventivnimi ukrepi za njeno zajezitev, ampak se je močno spremenil tudi način dela, kje delamo in kako delamo, spreminja pa se tudi naš odnos do dela.

NE ODLAŠAJTE S PRIJAVAMI NA DELOVNO MESTO. NIHČE NE ČAKA SAMO NA VAS. 

Če vam instinkt (in ne preživetveni nagon) pravi »to je to« potem se spravite takoj v akcijo. Ne odlašajte z raziskovanjem podjetja. Ne obnese se način delovanja, ko se nekaj dni po ogledu zaposlitvenega oglasa ponovno spomnite nanj  in si govorite »bom poslal/a zvečer«, »samo še tole naredim, pa res pošljem« in to počnete v nedogled.  

Slednje ne pomeni kaj drugega kot le to, da to ni priložnost za vas in iščete izgovore, ki pa vam roko na srce prav nič ne koristijo. 

Naj te ne bo strah novih izzivi. Izzivi so nujno potrebni. Strah te ohromi in ohranja v statusu quo. Jaz pa verjamem da želiš več!

“POŠLJEM CV, PA “BO KAR BO”. 

Nekaj dni po ogledu zaposlitvenega oglasa ste se spomnili nanj in začeli brskati po računalniku za svojim (pra)starim CV-jem, naredite manjše popravke, na hitro napišete motivacijsko pismo, brez da bi sploh pogledali h komu sploh naslavljate svoje besede, pa si mislite »pa saj bo« in pritisnete na gumb »POŠLJI«.

Dajmo si nekaj priznati in to enkrat za vselej. Iz miselnosti »pa saj bo”, vas bo v vašem poštnem nabiralniku čakalo čez nekaj dni sporočilo: Obveščamo vas, da se v tokratni prvi krog kandidatov niste uvrstili, vsekakor pa imamo vašo prošnjo shranjeno in jo bomo ponovno pregledali«. 

SAMO, DA NEKAJ DOBIM. 

Vse kar je na hitro, je isto kot na hitro popita kava, v pitju sploh ne uživate, ampak jo samo zlijete vase. Na tem mestu se sami sebe vprašajte ali sploh cenite vaš čas. 8 ur na dan boste delali za to podjetje, kar znese 40 ur na teden, povprečno 160 ur na mesec in to je približno 1920 ur na leto! 

Ste se res pripravljeni »prodati« 1920 ur v enem letu samo zato, da imate »nekaj hitro«? Če razmišljate na ta način boste po dobrem letu ali pa že prej, ponovno v tej situaciji kot ste zdaj in boste spet vzeli “nekaj na hitro”. 

NE VEM KAJ SPLOH ŽELIM…

Vzemite v roke list papirja in svinčnik in naredite seznam vseh zaposlitev, študentskih del in zapišite vsa delovna mesta, ki ste zasedali, katere od delovnih nalog so vam bile res všeč in  katere vam niso bile ter obkrožite tiste, ki bi jih še naprej radi opravljati. 

Ob tem se zavedajte, da popolne opcije ni. Včasih je potrebno narediti določeno nalogo, da pridemo do našega cilja. Glejte širše. V seznamu boste zagledali rdečo nit delovnih izkušenj in boste lažje navedli področje na katerem imate največ izkušenj in začeli navajati v življenjepis točne informacije. Izpadli boste bolj kredibilno. 

Na primer: imam več kot 7 let izkušenj dela z ljudmi s področja prodaje, marketinga, vodenja. 

Če vam prva opcija ne ustreza naredite sledeče: 

  • Na levi strani napišite seznam veščin (kaj znate že zdaj) in kje vam še manjka nekaj znanja. 

Primer: Znam pisati objave za socialna omrežja ter daljše tekste, vendar ne znam napisati SEO optimizirane članke. 

  • Na desni strani napišite področja kje so vaše veščine uporabne. 

Spodaj pa napišite kdo dela na teh področjih in vam lahko na katerikoli način pomagajo pridet do več informacij. 

KAJ JE SPLOH ŽIVLJENJEPIS? 

Življenjepis (CV) je prva stična točka, kjer neko podjetje spozna, da sploh obstajamo. Cv izhaja iz latinskega izraza Curriculum Vitae, kar pomeni »course of life« ali po slovensko, pot življenja. Prikazuje pot našega kariernega razvoja. Za bolj zahtevna delovna mesta je fokus na specifičnih kompetencah. Preprosto povedano, prednost bo imel kandidat, ki nekaj zna in to lahko pokaže v praksi. 

Način kako se predstavimo podjetje je zelo pomemben. Namreč s predstavitvijo vi odločite dejansko ali vas bo podjetje vzelo pod svojo streho ali ne. Nihče ni popoln in tudi ni popolnega kandidata, niti delodajalci niso popolni. 

VIR: SPRINT CV

KAKŠEN ŽIVLJENJEPIS POTREBUJEM, DA PRIDEMO DO ŽELENEGA DELOVNEGA MESTA? 

Ni bolj preprostega odgovora, kot ta, da moramo najprej pri sebi ugotoviti kaj vse deluje, da pridemo do elektronskega sporočila: 

Spoštovani,

 skladno z vašo prošnjo za zaposlitev vas v ponedeljek, 15.1.2022 ob 12:00 uri, vabimo na razgovor za delo v našem podjetju. Razgovor bo potekal Zoom-a. Posredujemo vam link do povezave…

Sem brez delovnih izkušenj, pa bi rad/a zasedla določeno delovno mesto. Kako lahko dobim delo?

V tem primeru moram vedeti o kakšnem delovnem mestu je govora. Potrebno je biti realen. Na primer, če se prijavljate na pozicijo »vodja prodajnega oddelka« za katero je zahtevamo 5 + delovnih izkušenj, vi pa ste brez delovnih izkušenj, potem se raje prijavite za Junior pozicijo v tem podjetju in boste sčasoma lahko kandidirali za to pozicijo. Trenutno ne izpolnjujete pogojev, lahko pa da jih boste čez čas in takrat boste tudi bolj kompetentni za to pozicijo. Delodajalec bi imel z vami, če vas vzame na pozicijo za katero niste kvalificirani več problemov kot koristi. 

Ali se je čez čas/v zadnjih letih spremenil iskanja kariernih priložnosti?

Da, predvsem v razmerju moči kandidati in podjetji. V današnji dobi interneta so naše največje bogastvo informacije. Če znate pridobiti pravo informacijo ob pravem času in jo izkoristite sebi v prid, potem lahko postane iskanje zaposlitve celo zabava!! Vaš fokus se ne usmerja več na to, da iščete službo, temveč na iskanje koristnih informacij, ki vas pripeljejo do prave zaposlitvene priložnosti. 

Kateri prijemi iskanja kariernih priložnosti ne delujejo več? Kaj dati v Življenjepis?

Obstaja cel kup zelo tradicionalnih podjetij, ki niso spremenili način delovanja v zadnjih 50 letih. Zanje moderno obarvani življenjepisi zagotovo ne bodo prišli v poštev. Večini podjetjem pa bo všeč izviren način, ki si ga boste izbrali. Možnosti je res ogromno, od kratkega »Pitcha« v video obliki, oblikovanje življenjepisa v Canvi, brezplačnih verzijah na spletu.  

Poglejte si kako na “moderen” način najti zaposlitev: 

Najhitreje boste našli zaposlitev svojih sanj, če boste proaktivni, se dosti mrežili na dogodkih, in gradili vašo blagovni znamko. 

Kako se naj torej lotim “lova” za mojo sanjsko službo? 

Če ste dobro prebrali že prvi del članka, potem že imate narejen okvir, kot dodatek k vprašanjem, ki sem vam jih navedel zgoraj, pa se res iskreno vprašajte kdo ste, kaj znate in kaj si želite. Brez odgovorov na te tri točke vas bo premetavalo, odzvali se boste avtomatsko na vse zaposlitvene oglase in boste streljali v prazno!

Da pa se vam to ne bo dogajalo: 

  • Definirajte delovno mesto, ki ga želite zasesti (cilj). 
  • Pridobite uporabne informacije s pomočjo vaših povezav (Network). 
  • Razmislite pri sebi kakšna je vaša ponudba, v čem blestite, kaj do sedaj že ustvarjali, kreirali oziroma katera je tista rdeča nit delovnih nalog. 
  • Na koncu motivacijskega pisma/Lindlin-u povejte kadroviku kaj želite: klic, povratno informacijo…
  • Poskrbite, da ko nekdo vtipka vaše ime in priimek v Google prejme pozitiven vtis. 
  • Po razgovoru pošljite zahvalno sporočilo (follow up), da ostanete v mislih. 
  • Ne odlašajte s pošiljanjem življenjepisa na zadnji dan oddaje, sploh, če je je v zaposlitvenem oglasu navedeno »upoštevanje časovnih rokov«, v tem primeru »last minute« ponudbe niso ravno dobrodošle. 

Napaka številka ena je, da pošiljate CV vsepovsod. To res ni dobra ideja. Razvrednotite sebe in svoje sposobnosti. S tem svojim početjem sporočate, da ne verjamete vase in potem ne morete na drugi strani pričakovati, da bodo drugi verjeli v vas. 

Zlato pravilo pri pošiljanju je: prilagodi CV in spremno pismo delovnemu mestu. 

Kako je pandemija na novo zarisala mejo med delom in osebnim življenjem?

Pandemija je globoko posegla v naša življenja. Ne samo s številnimi preventivnimi ukrepi za njeno zajezitev, ampak se je močno spremenil tudi način dela, kje delamo in kako delamo, spreminja pa se tudi naš odnos do dela.

Jasnejša opredelitev fleksibilnega dela

Delo od doma, hibridno delo, delo na daljavo, 4-dnevni delovni teden – vse to so izrazi, s katerimi označujemo fleksibilno delo, vendar ne pomenijo iste stvari. Vsem pa je skupna lastnost ta, da fleksibilno delo zaposlenim daje možnost načrtovanja svojega delovnika, s tem pa imajo tudi več prostega časa.

Zaradi vse bolj pogostega dela od doma je postalo ohranjanje ravnovesja med osebnim in poklicnim življenjem veliko bolj preprosto. Izkazalo se je, da takšen fleksibilen način dela ponuja ogromno novih priložnosti. Predvsem je postalo jasno, da je bilo staro ravnovesje med poklicnim in osebnim življenjem ena velika laž. V njem ni bilo nobenega prostora za osebno življenje, ampak je bilo vse delo.

Pandemija je spremenila pogled na delo

Pandemija nas je pripeljala do tega, da smo popolnoma spremenili pogled na delo. Kaj želimo delati, kje želimo delati, pri čem dejansko uživamo in kako komuniciramo s sodelavci, doživlja pravo preobrazbo. Ljudje so spoznali, kako pomembno je slediti svojim lastnim željam, in jih pogosto postavljajo pred denarne spodbude.

Mnogi niso več pripravljeni delati po več kot 40 ur na teden za podjetje, za katerega jim ni mar. Prav tako pa mnogi delavci na trgu dela množično opuščajo nizko plačana dela. Kadar delodajalci svojim delavcem ne želijo ponuditi dovolj fleksibilnosti dela na daljavo ali plače, ki si jo zaslužijo, delavci enostavno odidejo drugam. Upravljanje časa in delo od 9.00 do 17.00 je zastarelo. Zato morajo podjetja nujno razmišljati v smeri večje fleksibilnosti.

delo od doma

Sodelavci niso družina in ne bi smeli biti

Delo na daljavo na nek način povzroča izolacijo, zato obstaja resna nevarnost, da postanejo naši družinski člani naši sodelavci. Vendar pa delo ne more in ne sme zadovoljiti vseh naših socialnih in čustvenih potreb.

Generacija podjetij, ki delujejo na daljavo, mora svojim delavcem ponuditi dovolj fleksibilnosti in ravnovesja med osebnim življenjem in delom. Če imajo delavci več časa za družino, prijatelje in svoje hobije, so tudi srečnejši v svojem življenju in na ta način bolj produktivni pri opravljanju svojih nalog.

Prilagodljivost, izbira in svoboda postajajo vse bolj cenjene vrednote

Zaradi pandemije smo prišli do spoznanja, da je ravnovesje med delom in osebnim življenjem čisto mogoče. Oboje lahko imamo, če postavimo na prvo mesto naše osebno življenje in svoje delo na drugo mesto.

Revolucija ravnovesja med osebnim življenjem in delom je že v teku in temu primerno se bodo morala prilagoditi tudi podjetja. Hkrati pa je to odlična priložnost, da damo zopet prednost tistim stvarem, ki nam resnično veliko pomenijo.

VIRI:

  1. https://www.entrepreneur.com/article/397279
  2. https://www.forbes.com/sites/ericaarielfox/2021/10/19/worklife-balance-is-over-the-lifework-revolution-is-here/?sh=19f3ddb88db4
  3. https://www.thehrdirector.com/features/health-and-wellbeing/what-does-a-post-covid-work-life-balance-look-like/

Zakaj je potrebno skupaj z razvojem podjetja paziti na njegove vrednote in kulturo?

ZA POSLUŠANJE KLIKNITE  Play

Kot ustanovitelj podjetja morate že od samega začetka vedeti, kdo ste, kdo je vaše podjetja in kje se vidite na trgu. Zato morate jasno definirati vrednote in kulturo podjetja, ki so izjemno pomembne za njegovo prihodnost.

Pozitivna kultura in močne vrednote odražajo poslanstvo podjetja in spodbujajo zavzetost vseh zaposlenih, ne glede na to, ali imate zaposlenih 10 ljudi ali pa 100 ljudi. Če so zaposleni srečni in zadovoljni, pa so tudi veliko bolje motivirani za delo in predani svojemu podjetju. V poplavi novonastalih podjetij in vedno večje konkurence, je kultura podjetja tista, ki uspešnejše organizacije loči od manj uspešnih.

Ne glede na velikost organizacije so vrednote podjetja bistvene za njegov uspeh

Izvajanje niza vrednot pomaga zaposlenim razumeti, kaj podjetje pomeni. Prav tako jim pove, kaj se od njih pričakuje in jih spodbuja, da delujejo na poseben način in sprejemajo poslovne odločitve, ki so v korist blagovne znamke. 

Če so vrednote podjetja pravilno izbrane, podpirajo cilje podjetja in izboljšujejo komunikacijo zaposlenih. Seveda pa vrednote ne bi smele izgledati nesmiselne. Zato je pomembno, da jih spoštujejo vsi, od vodstva podjetja do vseh zaposlenih.

Pomen kulture podjetja za širšo okolico

Beseda o slabi kulturi se hitro širi tudi zunaj podjetja. Zato podjetja s slabim ugledom sčasoma občutijo vpliv pri težjem zaposlovanju in rekrutiranju talentiranih kadrov. Takšna negativna kultura pa seveda lahko povzroči tudi težave z vašimi strankami in poslovnimi partnerji.

Zato je pomembno, da postanejo vrednote podjetja sestavni del poslovanja s strankami. Na takšen način bodo najbolje razumeli, kaj vas žene in kakšni so vaši cilji, hkrati pa vam bodo bolje zaupali.

Kultura podjetja ustvarja pozitivno delovno okolje

Za zaposlene je pomembno, da imajo vpliv na kulturo in vrednote podjetja. Zato spodbujajte povratne informacije in kritično razmišljanje, da lahko zaposleni brez strahu spregovorijo, ko z nečim v podjetju niso zadovoljni. Vrednote podjetja zaposlenim omogočajo, da razmišljajo izven svojih okvirjev, s čimer postanejo bolj strastni in produktivnejši, hkrati pa si vzamejo čas za nudenje pomoči drugim.

Nezdrava kultura lahko hitro negativno vpliva na vse zaposlene. Najpogosteje vodi v manjšo angažiranost in demotiviranost delovne sile. Zaposleni v takšnem okolju zagotovo ne bodo vztrajali na dolgi rok, če pa bodo, pa zagotovo ne bodo dovolj produktivni.

Vpliv pozitivnega okolja na zaposlene. vpliv negativnega delovnega okolja slabo vpliva na uspešnost podjetja

Kako vzpostaviti kulturo in vrednote podjetja, ki bodo odražale njegovo poslanstvo?

Če šele začenjate svojo poslovno pot, je pomembno, da se nekoliko ozrete tudi navznoter. Vzpostavljanje ustreznih vrednot podjetja se sčasoma odraža tudi v njegovi kulturi, zato je pomembno, da se tega lotite pravilno. 

V nadaljevanju vam predstavljam sedem nasvetov, kako lahko to storite čim bolj preprosto:

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Spodbujajte preglednost

Zaupanje je bistven del odnosa med delodajalcem in zaposlenim. Ko podjetje deluje transparentno, to pomeni, da svojim delavcem zaupate in jim pokažete, da cenite njihovo mnenje. S tem jim date vedeti, da ničesar ne skrivate, hkrati pa povečate zaupanje v podjetje, povezanost med sodelavci in zavzetost zaposlenih za delo.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Uvodni razgovor naj odraža kulturo podjetja

Dejstvo je, da vedno obstaja le ena priložnost za prvi vtis. Zato je ključnega pomena, da so že na uvodnem razgovoru jasno izražene vrednote podjetja. To je tudi priložnost, da novi zaposleni spozna kulturo podjetja in prepozna svojo vlogo v podjetju. Seveda pa morajo vsi na novo zaposleni sprejeti vrednote podjetja in jih naprej tudi širiti. Oblikujte priročnik za zaposlene ali pa jim preko objav na spletni strani podjetja ponudite možnost, da se s kulturo podjetjem poistovetijo.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Spodbujajte jasno komunikacijo

Povsem običajno je, da imajo podjetja vzpone in padce. In gradnja kulture podjetja v takšnih situacijah je še bolj pomembna. Nihče ne more vedeti, kaj prinaša prihodnost. Zagotovo pa drži, da v primerih, ko se delavci počutijo dobro, je manjša verjetnost, da bodo v nepredvidljivih okoliščinah ravnali panično. Jasna in konstruktivna komunikacija spodbuja vse zaposlene, da lahko premikajo meje in zaupajo v vizijo podjetja tudi takrat, ko situacija na trgu ni ravno spodbudna.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Bodite strastni

Nepogrešljiva lastnost vsake delovne sile je zagotovo njena strast in predanost podjetju. Zaradi tega zaposleni lažje razumejo poslovne cilje podjetja in so zato dovolj ambiciozni, da si prizadevajo za uspešno opravljen posel. Za strastne delavce je značilna močna medsebojna komunikacija, pri čemer pa je pomembna lastnost tudi poslušanje ljudi okoli sebe in pravilno ukrepanje na podlagi različnih mnenj. S tem se med sodelavci vzpostavita spoštovanje in zaupanje, to pa spodbuja timsko delo, sodelovanje in inovativnost.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Zaposleni naj se počutijo vredne

Vsi zaposleni, ki dobro razumejo vrednote podjetja, ne delajo zgolj samo za plačo, ampak se počutijo kot del nečesa večjega. Tisti, ki verjamejo v kulturo podjetja, bodo storili vse, da zaščitijo ugled blagovne znamke, hkrati pa zaščitili podjetje pred morebitnimi težavami. Zato je pomembno, da imajo zaposleni svoj glas. Tisti, ki se počutijo vredne, se ne bojijo predlagati in sodelovati, podporno delovno okolje pa je idealno za razvoj inovativnosti.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Vrednote naj bodo razumljive

Pri oblikovanju vrednot se izogibajte žargonu in nenavadnim besednim zvezam. Ti pogosto ne izražajo kulture podjetja na pravilen način. Zato jasno sporočite vrednote podjetja in poskrbite, da se odražajo v vsakodnevnem dogajanju v podjetju, od pisanja v elektronskih sporočilih do obnašanj med zaposlenimi v stresnih situacijah.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

Vrednote oživite

Ko prilagajate vrednote ali pa vzpostavljate nove, je pomembno, da jih dejansko tudi zaživite na svojem delovnem mestu. Vse spremembe objavite in poskrbite, da vsi zaposleni dobro razumejo vpliv, ki ga bodo imele nove oziroma izboljšane vrednote. Pri tem je pomembno, da ste do zaposlenih iskreni, saj jih bodo le tako tudi oni vzeli za svoje.

Marsikomu se vzpostavljanje kulture podjetja zdi odvečno in zamudno delo, vendar se morate zavedati, da vaše zgodnje odločitve močno vplivajo na kulturo podjetja še vrsto let. Poleg jasne strategije, razvoja in financiranja je kultura podjetja ključnega pomena za uspešnejšo poslovno pot. 

Kultura podjetja pa jasno opredeljuje tudi delovno okolje in brez tega podjetja težko razumejo, kaj je njihovo pravo poslanstvo. Vzpostavitev vrednot je prvi korak k pristnemu delovnemu okolju in odlična priložnost, da izkoristite vse poslovne koristi, ki jih ta ponuja.

Viri:

Denar ustvarja denar

“Še dobro, da sem pred 25-timi leti vložil 200 evrov – sedaj imam na računu vrtoglavih 400.000 evrov.” … kako sem prišel do tega izračuna, v nadaljevanju članka.

Ste že slišali kdaj za termin denar ustvarja denar? Ne glede na to, je to recept, ki ga uporabljajo bogati ljudje. Če želite izvedeti še več o tem, vabljeni k branju članka.

Verjamem, da ste v svojem življenju pridni in marljivi. Dejstvo pa je, da zgolj delati in se izobraževati še ni dovolj, da pridete do bogastva. V 90 % bom zadel, če rečem, da že celo življenje delate, a vseeno se še vedno preživljate iz dneva v dan. Vreča s prihranki je dokaj majhna in ne zadostuje za kak večji izredni dogodek (popravilo strehe na hiši, pokvarjen avto, samoplačniško bolnišnično zdravljenje …).

In čisto razumljivo je tako. 
Zakaj? 
Ker vas tega nihče ni naučil.

V šoli nas učijo, kako priti do uspešne kariere, kako iz sebe narediti čim več, da bi svoje znanje in veščine prelevili v denar. Ampak počakajte … Kaj pa potem, ko imate denar? Kdo vas uči, kako z njim ravnati? Nihče!

To je približno tako, kot da bi vas v avto šoli učili, kako pravilno kupiti avto, izpit za vožnjo pa bi bil izbirna vsebina. Si predstavljate kaos na cesti? Ta kaos je enak kaosu, ko vi ravnate z denarjem.

Petega v mesecu ga imate, petindvajsetega pa ne več. Vse, kar znate z denarjem, je varčevati za 5 stvari:

Kje pa je vlaganje, plemenitenje, nadzorovana poraba in vsi ostali aspekti preudarnega ravnanja z denarjem?

In da temu ne bo več tako, poglejmo, kako lahko v petih minutah postanete denarno pismeni. Da pridemo do tega, poglejmo še enkrat tezo Denar ustvarja denar. Kako “zaposliti” denar, da vam prinaša novo obilje?

Vlagate lahko v sklade, žlahtne kovine, delnice ali kriptovalute

Povprečna donosnost skladov v 10-letnem povprečju je 12 %. Pri izračunu donosa se upošteva obrestno obrestni račun. Torej, glavnici, ki jo vložite, se prišteje višina obresti prejšnjega meseca in na celotni seštevek se nato zopet doda % donosa.

Primer izračuna:

  1. V začetku vložite v sklad 5000 evrov.
  2.  Vsak mesec dodatno vložite 200 evrov.
  3. Vlagate 25 let.

_______________________________________

  1. V 25-tih letih ste tako vložili 65.000 evrov.
  2. Privarčevali ste 474.711,66 evrov.
  3. Vaš donos je neverjetnih: 409.711,66 evrov.

Ste videli? Ko ste na mesec “zaposlili” le 200 evrov, ste v 25-tih letih zaslužili vrtoglavih 400.000 evrov. Da! Skoraj pol milijona!

Vlaganje v kriptovalute

Kdo jih ne pozna? Prvi in najbolj znani je bitcoin, ki je luč sveta ugledal leta 2009.Takrat ste za pičlih 0,10 EUR dobili 1 bitcoin. Danes (oktober 2021) pa je 1 bitcoin vreden 54.000 evrov. Si predstavljate, da bi leta 2009 v Bitcoin vložili pičlih 100 evrov. No, danes bi imeli 1000 bitcoinov, kar pomeni 54 milijonov evrov.

Vendar pa ni vedno vse tako lepo, kot se sliši. Večji, kot so donosi, bolj so vlaganja rizična. V kriptovalutah nimate zagotovljene glavnice. Lahko tudi vse izgubite. Zato se je dobro pozanimati, kam in koliko vlagate. Vlagajte v stabilne kriptovalute, ki že dlje časa počasi rastejo. Donosi bodo manjši, a bolj sigurni.

Nekaj primerov donosov kriptovalut v zadnjih 5-tih letih.

Če bi vložili 100 USD 1. 1. 2019, bi do 26. 10. 2021 zaslužili:

KRIPTOVALUTA
DONOSNOST
TRENUTNI KAPITAL
BITCOIN
1.464,13 %
1.564,13 USD
ETHERIUM
2.970,57 %
3.070,57 USD
RIPPLE
219,86 %
319.86 USD
CORDANO
5.125,85 %
5.225,85 USD

Vlaganje v žlahtne kovine, kot sta zlato ali srebro

Naložba v zlato pomeni varno, predvidljivo in stabilno naložbo. Vrednost zlata je regulirana, zato večjih zaslužkov ali izgub ne bomo deležni; bomo pa varni pred inflacijo. Vrednost denarja je ob inflaciji, ki jo beležimo, sedaj vsak dan manjša. Zlato ne glede na inflacijo ohranja vrednost. Glede na položaj, v katerem smo, ko je primanjkljaj kovin velik, lahko verjetno pričakujemo tudi rast vrednosti.

Poleg tega ste z varčevanjem v naložbenem zlatu oproščeni plačila davka na dobiček kot tudi plačila davka na dodano vrednost in kapitalskega dobička.

Srebro pa je podobno kot zlato, le da lahko pričakujete večja nihanja; je pa je žal obdavčeno. V kolikor kupite fizično obliko, boste plačali 22 % DDV. Če ga kupite na podjetje, lahko davek odvajate.

Kako pravilno razdeliti ves denar, ki ga imate?

Sedaj je malo bolj jasna obrazložitev teze Denar ustvarja denar. Denar vložite v sklad, kriptovalute ali kovine, kjer se lepo množi, medtem ko vi na primer sedite in gledate TV. Vsekakor je možnost, da pride do izgub, zato je nujna razpršitev med zgoraj naštete.

In kako ravnati s svojim denarjem? V nadaljevanju je razdeljen vaš celotni prihodek glede na različne postavke.

ZADEVA
ODSTOTEK
OPIS
Finančna svoboda
10 %
Finančna svoboda pomeni, da imate na svojem računu toliko denarja, da lahko z njim preživite 12 mesecev brez prihodka.
Igra + Zabava
10 %
Ta denar nujno porabite vsak mesec. S tem svojim možganom daste vedeti, da so za pridno delo dobili nagrado. Če si nikoli nič ne privoščite, zakaj je potem vredno delati? Naši možgani, tudi podzavest, ki je ne moremo obvladovati, delujejo podobno kot učenje kužka: Zakaj bi se usedel in dal tačko, če pa nikoli ne dobi nagrade/pohvale?
Dolgoročni prihranki
10 %
To so sredstva za nakup hiše, varčevanje za novo podjetje …
Izobraževanje
10 %
Knjige, šola, online izobraževanja, mentoriranje …
Osnovne potrebe
50 %
Hrana, bencin, stroški …
Dobrodelni nameni
10 %
Dajte, kar imate, in Bog vas bo tako bogato obdaroval, da ne boste vsega mogli niti sprejeti. S takšno mero, s kakršno dajete, boste dobili povrnjeno.” (Luka 6:38 ZNZ)

Kot vidimo, se vlaga 10 % vašega prihodka. In kako vložiti ta prihodek? Kam in kako vlagamo, poimenujemo z besedo portfelj. Portfelj SSKJ obrazloži takole: skupek vrednostnih papirjev v lasti določene pravne ali fizične osebe.

Finančniki vam bodo svetovali sledeči portfelj (odstotki se seveda gibljejo glede na to, koga vprašamo in v kakšnem času živimo). Poglejmo si neko optimalno razdrobitev:

Izognite pa se sledečim

Ne hranite denarja doma ali na banki, saj vam inflacija zniža vrednost privarčevanega tudi do 2 % na leto. Tako je: medtem ko imate denar v nogavici, se njegova vrednost izgublja.

Primer:

V letu 2021 na račun položite 10.000 evrov. V letu 2026 bo ta znesek vreden 11.593 evrov. Upoštevana je stopnja inflacije 3 % (vir SURS za leto 2021).
To pomeni, da ste izgubili 1.593 evrov, samo s tem, da je vaš denar na banki. Si tega res želite?

Ne zapravljajte denarja za stvari, ki vam prinašajo dodatne obveznosti; to je na primer avtomobil, čoln, vikend … Luksuz si privoščite z dobičkom od vloženega. Drugače boste ves čas živeli iz rok v usta in nikoli ne boste imeli priložnost biti bogat. Bogati vlagajo in ne zapravljajo.

Kako pa si privoščiti luksuz?

Kot omenjeno: od zaslužka z vlaganji: Če 1000 enot vložite v kriptovalute in če so te v roku 6 mesecev vredne 1800 enot, lahko 800 enot porabite za luksuz. To sovpada tudi z zgornjo tabelo, kjer je prikazan razpored denarnih sredstev.

Pretirano se ne obremenite s krediti ali lizingi. To poleg tega, da vam prinaša psihično breme, prinaša še velike denarne izgube zaradi obrestnih mer. To ne drži, kadar vzamete kredit za osnovna sredstva, ki prinašajo dodano vrednost.

Primer:

Nakup novega stroja, s katerim boste povečali/odprli podjetje in delali dobiček, ki bo večji od obrestne mere.

S krediti ali lizingi za osebne zadeve pa kupujemo tisto, kar si ne moremo privoščiti v danem momentu in pustimo, da nas kreditodajalec finančno “kaznuje” vsak mesec z obrestno mero.

Predlagam vam branje najstarejše biblije o pravilnem ravnanju z denarjem: Najbogatejši človek v Babilonu (The Richest Man in Babylon), George Samuel Clason. To je knjiga iz leta 1926, ki daje finančne nasvete z zbirko prispodob, postavljeno pred 4.000 leti v starodavnem Babilonu. Velja za zlata pravila, kako biti denarno bogat.

Omejitev odgovornosti

Ta članek ne predstavlja storitve investicijskega ali denarnega svetovanja. Trgovanje z izvedenimi finančnimi instrumenti predstavlja večjo stopnjo tveganja in lahko povzroči izgube. Vsebina članka ne predstavlja priporočil za investiranje in ravnanje z denarjem, niti ne pomeni ponudbe ali vabila k izstavljanju ponudb za nakup ali prodajo finančnih instrumentov, temveč je namenjena informiranju bralca o ravnanju z denarjem. V kolikor niste profesionalno podkovani, vam ne priporočam izvajanje investiranja brez strokovne pomoči ali svetovalca.

Kako iz startupa v uspešno podjetje?

ZA POSLUŠANJE KLIKNITE Play

Zakaj vaše podjetje ne preseže magične točke: ko iz 500 000 prometa poletite do 10 milijonov?

Verjetno ste že kdaj razmišljali, zakaj je vaša rast tako počasna. Zakaj ste kot s. p. imeli večji odstotek dobička, kot ga imate sedaj kot podjetje s 5 zaposlenimi.

Odgovor je preprost: Ker se preveč ukvarjate s podrobnostmi in ne tvegate več, tako kot ste včasih.

V tem članku boste dobili recept, kako izstopiti ven iz vrtiljaka enakih rezultatov in doseči zaželene finančne in razvojne rezultate.

Kako se kot mlado podjetje obdržati na trgu?

Da je tveganje in hitro odločanje lahko pozitivno, vidimo pri startup podjetjih, ki s svetlobno hitrostjo razvijejo neko idejo in jo v rekordnem času tudi izpeljejo. In zakaj to ne uspe velikim korporacijam z večjim kapitalom in delovnim vzvodom?

Odgovor na to vprašanje je tako enostaven, kot če vam zastavim vprašanje: “Koliko je 2 × 2?” Minuto kasneje pa vprašanje: “Koliko je 13 × 41?”

Medtem ko sem vam zastavil vprašanje, koliko je 2 × 2, se je v vaših možganih prižgal predel, ki je zadolžen za hitre odzive in sklepanje. Že med samim branjem ste lahko ugotovili, da je rezultat 4. Ko pa vam zastavim vprašanje, koliko je 13 × 41, pa se v možganih “vklopi” predel za analiziranje. Možgani so ugotovili, da do rezultata ne bodo prišli brez velikega naprezanja, zato se naloge niso lotili.

Enaka, a inverzna funkcija je, ko se vprašamo, zakaj veliko startupov stagnira oziroma jih po letu ali dveh propade; in zakaj velike korporacije živijo več let in počasi rastejo? Zato ker se morajo startupi začeti spoznavati s kompleksnimi operacijami, ki so jim tuje (13 × 41 = ?), obenem pa delujejo v ekosistemu, ki hoče hitre rešitve in implementacije.

In kateri sistem je tu zmagovalni?

Zmagovalni je: 
mediana obeh sistemov

 Zato se dogaja, da velike korporacije kupujejo nadobudne male startupe in s tem v svoj ekosistem vpeljujejo ekosistem hitrega odzivanja startupov.

Odziv naših možganov glede na težavnost naloge

Pred analizo podjetij poglejmo v prerez naših možganov, ki ga je opravil Danny Kahneman v knjigi Thinking, Fast & Slow.

Danny je procese v možganih razdelil na Sistem 1 in Sistem 2.

Sistem 1  
Instinktiven pristop

Temelji na instinktih; to so procesi brez napora in delujejo refleksivno. 2 + 2 = ?

Sistem 2  
Analitičen pristop

Temelji na potrpežljivosti, analitičnemu pristopu in zahteva več kognitivnega napora. To je počasen sistem, ki vas pripelje do konca tega članka in ki se prižge, ko vam zastavim vprašanje 13 x 41 = ?

Enako velja v podjetju. Kdo, koliko oseb in koliko časa se bo neka naloga opravljala, je odvisno od težavnosti naloge. Slednja zadeva pa bo odločilni faktor, kateri sistem jo bo prevzel.

Krivulja planiranja in izvedbe

Da bo lažje, poglejmo spodnji krivulji:

Vidimo, da bolj kot so naloge težke, rdeča puščica bolj migrira levo in navzgor. To je seveda samoumevno. A če predpostavimo, da imamo na voljo več kadra in denarja za izvedbo, se temu reče enostavno:

Overthinking

Overthinking je po svoji definiciji: preprosto dejanje s pretiranim razmišljanjem – razmišljanja o nečem preveč ali predolgo. Kompleksnost zavira izvedbo, saj procese zaradi dolgih poti med izdelavo in potrditvijo ter med potjo od različnih sektorjev v podjetju podaljšamo in po nepotrebnem dodatno otežimo.

Spodaj je primer plusov in minusov obeh sistemov:

VELIKOST PODJETJA
NAČIN RAZMIŠLJANJA
PLUSI
MINUSI
KORPORACIJA
• Zadano nalogo izvaja več oseb, izvede se analizo tveganja ter zahteve trga po samem produktu/storitvi.
•Večnivojsko planiranje (poleg izvedbe tudi kadrovski razvoj, finančna predikcija, patentiranje …).
•Dolgoročno in strateško razmišljanje.
• V večini takšni projekti ali naloge ne zapustijo podjetja, saj je tveganje za neuspeh preveliko.
• Počasno delovanje.
• Preveč popravkov in odobritev.
STARTUP
• Ideja nastane, se jo nariše na list papirja in nemudoma hitimo v izvedbo, da nas konkurenca ne prehiti.
• Hitro izpeljane naloge.
• Hitrejši razvoj produkta ali storitev.
• Prilagodljiva ekipa.
•Ni plana B ali C. •Nepripravljenost na gospodarske šoke. •Nezmožen prehod na višjo raven.

Kako naj mlado podjejte posvoji procese večjih in uspešnejših podjetij?

Najprej si zastavimo naslednje vprašanje: zakaj je posvojitev novih procesov in načinov vodenja za vas startupe tako težko ponotranjiti? Gre za navado in samo bit vašega obstoja, ki ga poznate zadnji dve ali pet let delovanja.

Da vam pokažem na bolj razumljiv način. 

Na mizo položim extra mlečen košček čokolade, polnjene s slastnim karamelnim nadevom.

Glede na naš graf, bi jo:

In kateri sistem je potemtakem pravi?

Kot vidimo na grafu, je najbolj optimalni drugi kvadrant (zgoraj desno). V tem kvadrantu bi morali delovati tako startupi kot korporacije ves čas. Korporacije morajo več tvegati in hitro ukrepati, startupi pa bolj analitično pristopiti k projektom. A tu so v prednosti mlajša podjetja (startupi), saj se lažje prilagodijo novim sistemom, ker so mlajši in bolj agilni.

Da ne ponavljate napake ostalih stratupov, je spodaj naveden sistem 3 sklopov Zoltana Vordyja. S tem sistemom boste nadgrajevali svojo hitrost, ohranjali gorečo željo in spretnosti, obenem pa posvojili procese večjih korporacij, ki gradijo na dolgoročnosti in profitabilnosti.

Fokus: od 
zmešnjave 
do jasnih ciljev
  • Osredotočite se na svojo idejo in na svoje cilje. Naučite se kakšni zadevi reči enostavno ne. S tem ko določenim zdevam rečete ne, napravite prostor ostalim, bolj pomembnim zadevam.

  • Naredite si KAJ/KAKO/ZAKAJ vizijo. KAJ delate (produkt storitev), KAKO boste to naredili (procesi) in ZAKAJ delate (vaša vizija, ki zasleduje poslanstvo) – The Golden Circle (Simon Sinek).

  • Poiščite svojo unikatnost na trgu (USP), pravilno se pozicionirajte na trgu ter delajte na dodani vrednosti vašega produkta ali storitve.

  • Ugotovite, kdo je vaš ključni kupec, ter ga s pravilnimi besedami nagovarjajte. Vedite, da ni važno, kako velik megafon imate, temveč kaj čez ta megafon sporočate.
Prodaja: od 
nedoslednega 
do učinkovitega

  • Uporabljajte pravilna orodja in platforme za svojo prodajo. Izkoristite dobo interneta sebi v prid in začnite uporabljati orodja, ki vam višajo produktivnost, manjšajo možnosti za napake ter omogočajo analizo preteklega dela. (Clickup, Clockify, Trello, Slack …).


  • Dvigujte vrednost podjetja in na svojo stran pridobite bodoče kupce z Vhodnim marketingom (Inbound marketing). To so blogi, video vsebina, podcasti, socialni mediji ipd.


  • Naredite strateški načrt za Izhodni marketing (Outband marketing), kjer v svoj lijak pridobite čim več novih bodočih kupcev.
Upravljajte: od 
neučinkovitega 
do produktivnega

  • Postanite pravi vodja in šef v svojem podjetju. Preglejte vsak aspekt delovanja in ga analizirajte. Dobre procese skalirajte, slabe pa izločite.


  • Določite si jasne cilje in kako jih boste skupaj z ekipo dosegli; ter si določite končne roke za dokončanje.


  • Izberite pravo ekipo ter operacije za člane ekipe. Pazite, da pravim osebam dodelite prave naloge ter ob presežku dela zaposlujete na novo.

Verjamem, da doslednost prinese k razvoju vašega podjetja in višanju njegove vrednosti. V svojem delovanju, jaz kot mentor, vedno pristopim z analizo trenutnega stanja ter s svojimi orodji vpeljem sisteme, ki omogočajo konstantno rast.

Če želite dodatno pomoč, vas vabim da stopite v stik z menoj.

A stvar vseeno ni tako preprosta, kot se zdi na prvi pogled. Do dopolnjenega 66. leta si povprečen Zemljan ogleda kar 2 milijona televizijskih oglasov. Prav ste prebrali – zgolj televizijskih oglasov. Če prištejemo še spletne medije, se ta številka postoteri. Študija iz leta 2007 je pokazala, da vidimo kar 5000 oglasov DNEVNO, pomnjenje teh pa je zgolj 8 %. Če malo zavrtimo čas v leto 2021, lahko ocenimo, da si ogledamo med 6000 in 10000 oglasov dnevno. Od 10. do 66. leta vidimo kar nepojmljivih 205 milijonov oglasov, pomnimo pa le 4 % oglasov (verjetno celo manj).

Ste pripravljeni na Q4?

Q4 ali zadnje četrtletje je za vsa podjetja najpomembnejše obdobje leta. Traja od mesece oktobra do decembra, ko se zvrstjo številni prazniki in temu primerno tudi obdarovanja. Zato je potrebno biti na ta čas še posebej pozoren in izbrati premišljeno strategijo oglaševanja.

Zakaj je Q4 tako pomembno za vsako podjetje?

Verjetno ste že vsi slišali za črni petek oziroma Black Friday. To je že tradicionalno poimenovan prvi petek po zahvalnem dnevu, ki se je iz ZDA razširil tudi po drugih državah sveta. Za večino trgovcev je črni petek že od nekdaj veljal kot najboljša priložnost, da iz minusa ustvarijo pozitivno bilanco v tekočem letu.

In podobno velja še danes, s to razliko, da se je črnemu petku pridružili tudi spletni ponedeljek oziroma Cyber Monday, ki pridobiva vedno večjo veljavo, predvsem med spletnimi trgovinami. Ne smemo pa pozabiti še na tri dobre može, ki nas obiščejo v mesecu decembru.

Q4 je torej tisto obdobje v letu, ko podjetja beležijo največji dobiček, zato se je v tem obdobju še posebej potrebno osredotočiti na oglaševanje.

7 ZLATIH nasvetov za čim bolj učinkovito oglaševanje v Q4

Če želite izstopati, potem morate imeti izdelan dober načrt. Pri tem vam je v pomoč nekaj preprostih nasvetov, ki vam bodo pomagali ustvariti najbolj učinkovito oglaševanje v Q4:

marketing-plan-q4marketing-plan-q4

NASVET ENA

Natančno si določite časovni razpored oglaševanja
Vsebina in časovni razpored sta v tem času najpomembnejša dela vaše oglaševalske strategije. Zato morate že vnaprej vedeti, kdaj začeti z oglaševanjem, na primer za črni petek, in kdaj je čas za tri dobre može.
e-mail-segmentacija-q4e-mail-segmentacija-q4

NASVET DVA

Prečistite in segmentirajte svoje e-poštne sezname
Ko začnete v zadnjem četrtletju pošiljati elektronska sporočila, je pomembno, da so vaši e-poštni seznami čim bolj ažurni. Zato je priporočljivo že v tretjem četrtletju izpeljati kampanjo, s katero skušate ugotoviti, katere stranske vam ostajajo zveste in katere ne.

Drug način je segmentiranje vašega seznama tako, da si ustvarite podskupine z enakimi lastnostmi in jim na tak način pošiljate bolj ciljno usmerjene vsebine. Kriterij je lahko izobrazba, stopnja angažiranosti, lokacija, članstvo zvestobe, demografija in še mnogo drugega.
razprodaja-q4razprodaja-q4

NASVET TRI

Nove kupce pritegnite s posebnimi prazničnimi ponudbami
Poleg urejanja obstoječega seznama ni nič narobe, če poizkušate pritegniti tudi nove kupce. Na svoji spletni strani oblikujte CTA gumb, s katerim jih skušate prepričati s posebnimi ponudbami za črni petek, spletni ponedeljek ali drugo priložnost.
spletna-stran-q4spletna-stran-q4

NASVET ŠTIRI

Poskrbite, da vaše spletno mesto deluje brezhibno
V Q4 si nikakor ne smete privoščiti tehničnih napak. Če bo vaše oglaševanje prišlo do vaših strank, lahko pričakujete, da se bo vaš promet povečal. Zato morate obvezno poskrbeti, da vaša spletna stran in prodaja delujeta pravilno. V ta namen preizkusite različne načine naročanja, nakupovalni voziček in druge funkcije, ki pomembno vplivajo na najboljšo možno nakupovalno izkušnjo.
socialna-omrežja-q4socialna-omrežja-q4

NASVET PET

Ne pozabite na mobilne telefone in družbena omrežja
Tržne raziskave kažejo na to, da je kar 40 % prihodkov v času božiča prihajalo s strani pametnih telefonov. Zato poskrbite, da vaše spletno mesto prilagojeno mobilnim napravam, saj bo le tako zagotavljalo kupcem najboljšo izkušnjo. In podobno velja tudi za družbena omrežja, ki jih kupci vse pogosteje uporabljajo za nakupovanje. Mnogi kupci se na svoje kanale na družbenih omrežjih obračajo tudi za ideje za darilo, zato nikakor v tem obdobju ne smete pozabiti tudi na družbena omrežja.
podpora-strankam-q4podpora-strankam-q4

NASVET ŠEST

Strankam omogočite najboljšo podporo pri nakupu
Podpora strankam se sicer ne nanaša na oglaševanje, vendar je ključnega pomena za ugled blagovne znamke. Prav tako pa ima velik vpliv na to, ali boste stranke obdržali, zato je temu segmentu potrebno nameniti posebno pozornost. V ta namen preverite dobavne roke, preverite postopke vračila in menjave in ocenite učinkovitost reševanja morebitnih težav.
posiljanje-emailov-q4posiljanje-emailov-q4

NASVET SEDEM

Povečajte število e-poštnih sporočil
Ogromno podjetij se v zadnjem četrtletju osredotoča predvsem na e-mail marketing, ki prispeva kar 20 % vseh prihodkov od prodaje. Zato ni nič presenetljivega, da v obdobju od oktobra do decembra celo podvojijo pošiljanje elektronskih sporočil svojim potencialnim strankam, kar 75 % od poslanih sporočil pa vključujejo tudi popuste, brezplačne dostave ali druge ugodnosti.

Viri slik: envato elements