Kaj je UGC in kako ga uporabiti v oglaševanju – potrojite spletno prodajo

Strategije oglaševanja so se v zadnjih letih močno spremenile. Minili so časi, ko so video posnetke in fotografije ustvarjali le profesionalci. Nadomestili so jih vsi tisti, ki s svojimi pametnimi telefoni prav tako ustvarjajo kakovostno vsebino in jo delijo s svojimi sledilci na svetovnem spletu.

Izkazalo se je, da ima vsebina, ki jo ustvarjajo uporabniki (UGC), večji vpliv na potrošnike kot na primer elektronska sporočila in druge strategije oglaševanja. Vendar pa jo je potrebno smiselno uporabiti, saj bo le tako dovolj učinkovita.

UGC – uporabniško ustvarjena vsebina

Po definiciji pomeni UGC katerokoli vsebino, ki jo ustvarjajo uporabniki in je povezana z določeno blagovno znamko. To so lahko besedila, fotografije, videoposnetki ali ocene, ki jih objavijo na spletnem ali družbenem omrežju in je na ta način dostopna širši publiki.

UGC je prisotna še iz časov, ko so se pojavila družbena omrežja in ocene ter mnenja strank. Blagovne znamke pa so v njej prepoznale potencial, ko so postala družbena omrežja vsesplošno priljubljena. Sprva so bila podjetja do tovrstnih vsebin skeptična, ker pa so telefonske kamere postale vsako leto bolj izpopolnjene, se temu niso mogla več upirati.

Zakaj je UGC tako učinkovit?

Situacija je takšna, da se na Facebook vsak dan naloži 350 milijonov fotografij, na Instagramu se deli 95 milijonov fotografij in videoposnetkov, na Twitterju pa je objavljenih več kot 500 milijonov tvitov dnevno.

In ta tem mestu se je potrebno vprašati, zakaj je UGC tako učinkovit. Poleg popolne prevlade tovrstne vsebine na družbenih medijih je zato nekaj tehtnih razlogov:

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

UGC je pristen in verodostojen

Ker UGC ni ustvarjen s strani tržnikov in oglaševalcev, ni lažen ali pretiran. Izkazalo se je, da si potrošniki ne želijo videti popolne, ampak resnično vsebino. Zato je uporabniška izkušnja resnične osebe potrošnikom bolj pomembna kot pa karkoli drugega.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

UGC poveča zvestobo blagovni znamki

UGC ima velik potencial za vzpostavitev globlje povezave med blagovno znamko in potrošnikom, saj omogoča ljudem, da postanejo del nje in ne zgolj opazovalci. Zato morajo nenehno slediti spreminjajočim se trendom svojega občinstva in se jim prilagoditi.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

UGC gradi zaupanje strank

Zaupanje potrošnikov je danes sveti gral oglaševanja, vendar je tudi ena najtežjih stvari, ki jih blagovne znamke skušajo doseči. V resnici pa je tako, da večina ljudi raje zaupa priporočilu druge osebe kot pa vsebini blagovne znamke ali pa tržnikom.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

UGC gradi skupnost in povezanost

Uporabniško ustvarjena vsebina gradi povezanost med potrošniki. Ljudje se z objavami na spletu in njihovim spremljanjem počutijo del neke večje skupnosti. Zaradi tega obstaja večja verjetnost, da se potrošniki navdušijo nad določenim izdelkom ali storitvijo.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

UGC je stroškovno učinkovit

Uporabniki, ki ustvarjajo UGC, v večini primerov niso plačani. To počnejo iz različnih razlogov, kot je delitev izkušenj, povezanosti s podobno mislečimi ljudmi in še mnogo drugega. To pa je precej ceneje kot pa odštevanje denarja za drage oglaševalske kampanje.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

UGC izboljšuje stopnjo konverzije

Raziskave so pokazale, da bolj kot blagovna znamka uporablja UGC, bolj spodbuja ljudi h konverziji. Vsebina znanih osebnosti močno vpliva na njihove nakupne odločitev, zato je velika verjetnost, da se bo spletna prodaja sčasoma bistveno povečala.

Kakšne vrste UGC vsebine poznamo in kje jo lahko objavite?

UGC je zelo širok pojem, saj uporabniki lahko ustvarijo različno vsebino. Zato je UGC lahko karkoli, od komentarjev na blogih in ocen izdelkov, do kakovostih slik in videoposnetkov. Bistveno je, da jih ustvarjajo uporabniki in ne oglaševalci.

Vizualna vsebina je zagotovo najpogostejša vrsta UGC. Eden najbolj klasičnih načinov zbiranja in deljenja UGC je preko družbenih omrežij kot sta Instagram in Facebook. Različne objave uporabnikov močno pripomorejo k večjem številu sledilcev, njihovim komentarjem, deljenju vsebine z drugimi in na ta način povečujejo prepoznavnost blagovne znamke. 

Vsebino pa lahko predstavite tudi na svojem spletnem mestu. Nekatera podjetja jo predstavijo kar na svoji domači strani ali pa na podstraneh, kjer so predstavljeni opisi posameznih izdelkov. Za UGC lahko oblikujete posebno stran, ki je namenjena izključno skupnosti vaših strank, kjer lahko svojo UGC vsebino naložijo ali objavijo. Zelo učinkovit način predstavitve UGC so tudi blogi in oglaševalske kampanje s pomočjo elektronske pošte.

Kako uporabiti UGC v oglaševanju?

Tako kot pri vseh drugih strategijah oglaševanja je tudi za zbiranje in uporabo UGC potrebno imeti natančen načrt. Predno začnete UGC kampanjo, vam predstavljamo nekaj pomembnih nasvetov, ki se jih morate držati:

1. Določite cilje vaše UGC kampanje

UGC ima lahko različne učinke, to pa je odvisno od tega, kakšno vsebino nameravate zbirati in kako jo uporabiti. Če je vaš cilj povečati prepoznavnost blagovne znamke, lahko s hashtagom pomagate ustvariti glas o vašem izdelku ali storitvi. Če pa želite povečati stopnjo konverzije, je veliko boljša izbira kampanja, ki zbira ocene strank.

2. Ustvarite sistem za zbiranje UGC

Vsaka blagovna znamka želi imeti na tisoče strank, ki ustvarjajo UGC. Vendar več kot je vsebine, težje postane izbiranje najboljšega UGC. Podjetje za učinkovito uporabo UGC nujno potrebuje sistem za njihovo zbiranje in organizacijo v obliki različnih platform. Vendar pa ni nujno, da je metoda zbiranja tehnična. Mnogim podjetjem že hashtagi zagotavljajo vso organizacijo, ki jo potrebujejo.

3. Bodite jasni, kaj želite in kaj ste pripravljeni ponuditi

Nekatera podjetja so pravo gojišče za UGC vsebino, vendar za večino blagovnih znamk velja, da je potrebna določena ponudba v zameno za UGC. Zato morajo biti vaša pravila jasna, vaši publiki pa ponudite nagrado, ki je sorazmerna trudu vloženemu pri ustvarjanju vsebine.

4. Posvetujte se s pravnimi strokovnjaki

Zavedati se morate, da je izvajanje kampanje z UGC s pravnega stališča vse prej kot preprosto. Pravila glede daril so pogosto zapletena, prav tako pa tudi vaše pravice do katere koli vsebine, ki jo ustvarjajo uporabniki. Zato je priporočljivo, da se pred tem posvetujete s pravnimi strokovnjaki.

Z UGC povečajte spletno prodaje

Raziskave so pokazale, da je UGC kar za 42 % učinkovitejši od vsebine, ki jo ustvarjajo oglaševalci, in ima kar 6,9- krat višjo stopnjo konverzije. Zato je nepogrešljiv za vsa tista podjetja, ki si želijo pritegniti večjo pozornost potrošnikov. Če k temu dodamo še nenehno naraščanje konkurence, mora UGC postati obvezen del vsake oglaševalske strategije.

Dejstvo je, da je kakovosten UGC dodana vrednost blagovni znamki. Z njim lahko dosežete bistveno več kot pa s klasičnim oglaševanjem, pri čemer so stroški oglaševanja bistveno manjši. Z učinkovitim UGC boste zagotovo dosegli višjo stopnjo konverzije in večjo spletno prodajo.

VIRI:

  1. https://www.tintup.com/blog/user-generated-content-definition/
  2. https://taggbox.com/blog/ugc-in-facebook-instagram-ad-campaign/
  3. https://www.adsmurai.com/en/articles/user-generated-content-ugc-more-effective-sales
  4. https://stackla.com/resources/blog/what-is-user-generated-content/
  5. https://instapage.com/blog/what-is-user-generated-content

Kreativnost pri oglaševanju v športu

V današnjem času nas povsod spremljajo oglasi, tudi v športu. V prenasičenosti oglaševalskega prostora je težko narediti kreativen oglas. Vendar je pomembno, da ima slika ali video, s katerim bomo po- skušali pritegniti pozornost potencialnih uporabnikov, na spletu za čim manj de-narja čim večji doseg. Zato smo se osre-dotočili na priporočila za pripravo slikov- nega ter videogradiva za uspešen oglas na digitalnih kanalih.

Continue reading

Kako pogosto objavljati na družbena omrežja?

+ Brezplačni koledar objav v članku!
Kakovost in doslednost sta torej ključ do uspeha na družbenih omrežjih.

Kakovostno vsebino je danes mogoče dobiti na številnih mestih. Najti pravo ravnovesje med informativnim in že nekoliko nadležnim objavljanjem pa je bistvo optimalne pogostosti objavljanja na družbenih omrežjih. Bistveno je, da zagotovimo vrednost, pri čemer pa ne smete pretiravati.

Continue reading

Ste pripravljeni na Q4?

Q4 ali zadnje četrtletje je za vsa podjetja najpomembnejše obdobje leta. Traja od mesece oktobra do decembra, ko se zvrstjo številni prazniki in temu primerno tudi obdarovanja. Zato je potrebno biti na ta čas še posebej pozoren in izbrati premišljeno strategijo oglaševanja.

Zakaj je Q4 tako pomembno za vsako podjetje?

Verjetno ste že vsi slišali za črni petek oziroma Black Friday. To je že tradicionalno poimenovan prvi petek po zahvalnem dnevu, ki se je iz ZDA razširil tudi po drugih državah sveta. Za večino trgovcev je črni petek že od nekdaj veljal kot najboljša priložnost, da iz minusa ustvarijo pozitivno bilanco v tekočem letu.

In podobno velja še danes, s to razliko, da se je črnemu petku pridružili tudi spletni ponedeljek oziroma Cyber Monday, ki pridobiva vedno večjo veljavo, predvsem med spletnimi trgovinami. Ne smemo pa pozabiti še na tri dobre može, ki nas obiščejo v mesecu decembru.

Q4 je torej tisto obdobje v letu, ko podjetja beležijo največji dobiček, zato se je v tem obdobju še posebej potrebno osredotočiti na oglaševanje.

7 ZLATIH nasvetov za čim bolj učinkovito oglaševanje v Q4

Če želite izstopati, potem morate imeti izdelan dober načrt. Pri tem vam je v pomoč nekaj preprostih nasvetov, ki vam bodo pomagali ustvariti najbolj učinkovito oglaševanje v Q4:

marketing-plan-q4marketing-plan-q4

NASVET ENA

Natančno si določite časovni razpored oglaševanja
Vsebina in časovni razpored sta v tem času najpomembnejša dela vaše oglaševalske strategije. Zato morate že vnaprej vedeti, kdaj začeti z oglaševanjem, na primer za črni petek, in kdaj je čas za tri dobre može.
e-mail-segmentacija-q4e-mail-segmentacija-q4

NASVET DVA

Prečistite in segmentirajte svoje e-poštne sezname
Ko začnete v zadnjem četrtletju pošiljati elektronska sporočila, je pomembno, da so vaši e-poštni seznami čim bolj ažurni. Zato je priporočljivo že v tretjem četrtletju izpeljati kampanjo, s katero skušate ugotoviti, katere stranske vam ostajajo zveste in katere ne.

Drug način je segmentiranje vašega seznama tako, da si ustvarite podskupine z enakimi lastnostmi in jim na tak način pošiljate bolj ciljno usmerjene vsebine. Kriterij je lahko izobrazba, stopnja angažiranosti, lokacija, članstvo zvestobe, demografija in še mnogo drugega.
razprodaja-q4razprodaja-q4

NASVET TRI

Nove kupce pritegnite s posebnimi prazničnimi ponudbami
Poleg urejanja obstoječega seznama ni nič narobe, če poizkušate pritegniti tudi nove kupce. Na svoji spletni strani oblikujte CTA gumb, s katerim jih skušate prepričati s posebnimi ponudbami za črni petek, spletni ponedeljek ali drugo priložnost.
spletna-stran-q4spletna-stran-q4

NASVET ŠTIRI

Poskrbite, da vaše spletno mesto deluje brezhibno
V Q4 si nikakor ne smete privoščiti tehničnih napak. Če bo vaše oglaševanje prišlo do vaših strank, lahko pričakujete, da se bo vaš promet povečal. Zato morate obvezno poskrbeti, da vaša spletna stran in prodaja delujeta pravilno. V ta namen preizkusite različne načine naročanja, nakupovalni voziček in druge funkcije, ki pomembno vplivajo na najboljšo možno nakupovalno izkušnjo.
socialna-omrežja-q4socialna-omrežja-q4

NASVET PET

Ne pozabite na mobilne telefone in družbena omrežja
Tržne raziskave kažejo na to, da je kar 40 % prihodkov v času božiča prihajalo s strani pametnih telefonov. Zato poskrbite, da vaše spletno mesto prilagojeno mobilnim napravam, saj bo le tako zagotavljalo kupcem najboljšo izkušnjo. In podobno velja tudi za družbena omrežja, ki jih kupci vse pogosteje uporabljajo za nakupovanje. Mnogi kupci se na svoje kanale na družbenih omrežjih obračajo tudi za ideje za darilo, zato nikakor v tem obdobju ne smete pozabiti tudi na družbena omrežja.
podpora-strankam-q4podpora-strankam-q4

NASVET ŠEST

Strankam omogočite najboljšo podporo pri nakupu
Podpora strankam se sicer ne nanaša na oglaševanje, vendar je ključnega pomena za ugled blagovne znamke. Prav tako pa ima velik vpliv na to, ali boste stranke obdržali, zato je temu segmentu potrebno nameniti posebno pozornost. V ta namen preverite dobavne roke, preverite postopke vračila in menjave in ocenite učinkovitost reševanja morebitnih težav.
posiljanje-emailov-q4posiljanje-emailov-q4

NASVET SEDEM

Povečajte število e-poštnih sporočil
Ogromno podjetij se v zadnjem četrtletju osredotoča predvsem na e-mail marketing, ki prispeva kar 20 % vseh prihodkov od prodaje. Zato ni nič presenetljivega, da v obdobju od oktobra do decembra celo podvojijo pošiljanje elektronskih sporočil svojim potencialnim strankam, kar 75 % od poslanih sporočil pa vključujejo tudi popuste, brezplačne dostave ali druge ugodnosti.

Viri slik: envato elements

Kako urediti svoj TikTok profil za uspešno prodajo?

Poleg dejstva, da ima TikTok več kot 2 milijardi uporabnikov, pa postaja to odlična aplikacija za izgradnjo skupnosti in odlična priložnost, da se dodatno povežete s svojim občinstvom. TikTok vam bo pomagal zgraditi avtoriteto bistveno hitreje kot katerakoli druga družbena platforma.

A se je potrebno zavedati, da je pri tem ključnega pomena predvsem učinkovito ustvarjanje vsebine, ki vam bo pomagala povezati se z vašim občinstvom. In na kaj morate biti pozorni?

Naloga 1:  
Optimizirajte 
Svoj TikTok BIO

Uporabniki TikToka si ne ustvarijo mnenja o vas zgolj na podlagi videoposnetka, ampak tudi na podlagi komentarja pod določenim videoposnetkom, ki jih na ta način pripelje do vašega profila.

Zato je izjemno pomembno, da je vaš profil optimiziran tako, da bodo ljudje spoznali, kdo ste in se hkrati z vami povezali. Ime na vrhu vašega profila je običajno vaše ime in priimek ter ime blagovne znamke ali podjetja. Bodite jasni in jedrnati, za kar ne uporabite več kot 130 znakov.

Pri oblikovanju profila je pomembno tudi uporabniško ime, ki naj sledi simbolu @. To bo prikazano v videoposnetkih in komentarjih, zato morate zopet uporabiti nekaj, kar bo ljudem pomagalo pri povezovanju z vami (besedna zveza z blagovno znamko).

Pod uporabniškim imenom in profilom imate možnost za svojo biografijo. Tudi ta mora biti jedrnata in v ne več kot 80 znakih naj razloži, kdo ste in kaj bodo ljudje dobili s tem, ko vas bodo sledili. S svojim profilom pomagate ljudem čim hitreje najti želeno vsebino. Zato strateško izberite ustrezen okvir iz svojega videoposnetka in ga uporabite kot naslovno kartico video vsebine.

Če imate račun na Instagramu in YouTubu, potem povežite svoje profile s TikTokom. Na ta način bodo uporabniki TikToka sledili tudi vašemu profilu na Instagramu in YouTubu.

Osredotočite se na 
vsebino, 
ki jo želi gledsati vaša publika.

Ko ljudje pomislijo na TikTok, mislijo predvsem na plese in trendovsko glasbo. Nekatere vsebine so zelo univerzalne, kot na primer hrana, in vam pomagajo pridobiti veliko ogledov. Vendar pa tovrstne vsebine niso naravnane k vaši ciljni publiki.

Ciljna publika prihaja do vas preko vsebin, ki jih iščejo. Ta ni nujno preozka, ampak je pomembno, da publika dobi tisto, kar išče. Zato je pomembno, da je vsebina dosledna in usmerjena v ponujanje nasvetov.

Pri ustvarjanju vsebine na TikToku je potrebno upoštevati tudi hashtage. Podobno kot druge platforme tudi TikTok uporablja hashtag za pomoč pri kategorizaciji in filtriranju vsebine. Zato ne pozabite na uporabo hashtagov, ki bodo pripomogli k temu, da bo vaša vsebina prišla do pravih uporabnikov.

Gledalca pritignite že s 
prvim kadrom 
videoposnetka

Imate od 2 do 6 sekund časa, da s svojim videoposnetkom pritegnete ljudi. Ena od prednosti TikToka je v tem, da omogoča pomikanje z vključenim zvokom. To pomeni, da lahko z vizualnimi in zvočnimi učinki pritegnete ljudi, da si ogledajo vaš video že z njegovim prvim kadrom.

Nekaj zelo dobrih trikov vključuje prekinitev zvočnega vzorca, uporabite lahko prekrivanje videa z besedilom, ki ga uporabite kot naslov, pri čemer uporabite velike barvne črke. Večjo angažiranost publike lahko dosežete tudi s podnapisi in drugim besedilom.

V videoposnetek vključite 
preskoke

Pri ustvarjanju videoposnetkov na TikToku lahko naredite kar nekaj stvari, da povečate zanimanje publike. V videoposnetku lahko uporabite posamezne preskoke, pri katerih ustavite video posnetek pod določenim kotom, naredite rahlo spremembo in nato zaženete video pod drugim kotom. Preskoke lahko uporabite na primer tudi, da izbrišete vse premore v svojem govoru.

Strateško uporabljajte 
CTA

Kadar uporabljate TikTok za oglaševanje in prodajo, morate strateško uporabljati tudi CTA gumb. Ta je ključnega pomena, da bo vaša publika nadaljevala do naslednjega koraka, kjer se z vami dodatno povežejo.

Zaradi prijaznega okolju na TikToku je bolje, da je CTA gumb nevsiljiv. Eden od zelo priljubljenih načinov je ustvarjanje videoposnetkov z nasveti o vaši panogi, ki mu bo publika sledila na vaš profil, nato pa v profilu naredite povezavo za vse tiste, ki želijo izvedeti več.

TikTok bistveno prispeva k temu, da postanete v svojih sporočilih publiki bolj jedrnati. Zanj zagotovo velja »manj je več«, hkrati pa je njegov algoritem tako natančen, da vam lahko prebere dušo. Pri tem so pomembne besede in podnapisi, ki jih uporabljate v videoposnetkih, kot tudi vaši komentarji in profil.

Enako velja za oglase na Tik Toku. Jasno povejte gledalcem kaj želite od njih. Bo pa pri oglasih vidno polje z napisom “Sponsored”.

Viri slik: Tenor GIT, Tiktok, Envato elements, Later.com

Katere metrike so v oglaševanju pomembne?

Različne strategije oglaševanja so izjemno pomembne za večjo prepoznavnost blagovne znamke ali boljšo prodajo. Še pomembnejše pa so metrike oziroma meritve uspešnosti uporabljenih strategij, saj lahko na njihovi podlagi ugotovimo, ali je oglaševanje uspešno ali ne.

Zaradi vse večjega števila različnih strategij oglaševanja je ključnega pomena, da podjetja ostanejo pred konkurenco. Zato je poznavanje različnih metrik oglaševanja nujno za oblikovanje učinkovite strategije.

1. ROI – donosnost naložbe

ROI oziroma donosnost naložbe je verjetno najpogostejša in najlažje razumljiva metrika. Gre za merilno orodje, s katerim izračunamo učinkovitost in vrednost naložbe. Prikazuje dobiček in/ali izgubo naložbe, ki jo primerjamo z zneskom donosnosti naložbe s stroški. 

Donosnost naložbe se najpogosteje uporablja z drugimi metodami za razvoj poslovnih načrtov na podlagi prejetih meritev. Poleg tega pa je izračune mogoče prilagoditi in jih uporabiti v različne namene. Nekatera podjetja ga uporabijo za oceno donosa na delnico, medtem ko druga podjetja z njim ugotavljajo učinkovitost strategij PPC (plačilo na klik) ali SEO (optimizacija spletnih strani).

Formula za izračun se glasi: ROI = (čisti dobiček / stroški naložbe) x 100 in rezultat dobite izražen v odstotku. Na primer, če podjetje vlaga 5.000 EUR v svoje oglaševanje in pri tem ustvari 10.000 EUR čistega dobička, potem bi bila to več kot 100 % donosnost naložbe.

2. CPA – strošek na akcijo

CPA ali plačilo za dejanje je metrika za merjenje zneska, ki ga je podjetje plačalo za konverzijo oziroma pretvorbo. Strošek na akcijo se uporablja tudi za opredelitev strategij oglaševanja, pri čemer je akcija kakršnokoli dejanje uporabnika na spletni strani, kot je na primer nakup, izpolnjevanje spletnega obrazca ali prijava na e-mail novice.

CPA je stroškovno zelo učinkovito, saj strošek oglaševanja nastane le takrat, ko se na strani izvede želeno dejanje. Formula se glasi: CPA = cena / konverzijo, kar pomeni, če podjetje vloži 1.000 EUR v oglaševalsko akcijo in za to dobi 100 novih strank, potem je CPA 10 EUR / stranko.

3. ROAS – donosnost oglaševanja

ROAS je metrika, s katero merimo donosnost investiranega denarja v oglaševanje. V svetu spletnih trgovin je to ena od najbolj uporabnih metrik, saj meri, koliko prihodkov dobite z vsakim vloženim evrom v oglaševanje podjetja.

S pomočjo ROAS dobimo natančen vpogled v posamezne oglaševalske akcije. Torej lahko z njim natančno določimo donosnost oglaševalske kampanje na Facebooku, Instagramu in drugih kanalih, na podlagi tega pa ugotovimo, ali tržni kanal deluje na dovolj visoki ravni.

4. CLV – življenjska vrednost potrošnika

Metrika CLV se uporablja za določanje prave vrednosti potrošnika. To pomeni, da pridobimo podatek o tem, koliko smo zaslužili od enega potrošnika v celotnem obdobju, ko je pri nas opravljal nakupe ali pa jih še bo. Meritev upošteva vse, od prve interakcije s podjetjem do zadnjega nakupa.

Z večjim številom nakupov s strani ene stranke dobimo večji CLV. Ta je za podjetja izjemno pomembna metrika, pa čeprav ji mnogi ne posvečajo veliko pozornosti. Dejstvo pa je, da vsa uspešna podjetja temeljijo na zvestih strankah, ki jim na ta na način zagotavljajo promet. 

Vrednost CLV nam omogoča tudi vpogled v to, kateri digitalni kanali prinašajo najbolj profitabilne stranke in posledično temu njihovo optimizacijo.

5. CRR – stopnja zadrževanja strank

CRR ali stopnja zadrževanja strank je metrika, ki nam pove, kako zveste so naše stranke. V svetu podjetništva velja, da je pridobivanje novih strank bistveno dražje kot pa ohranjanje že obstoječih strank. Če obstoječe stranke spodbujamo, da nam ostanejo zveste, bomo s tem bistveno povečali naš prihodek in izboljšali poslovne strategije.

Če v določenem obdobju začnemo s 25 strankami in pridobimo 10 novih ter izgubimo 7, bi imeli ob koncu obdobja 28 strank. Stopnjo zadrževanja strank v odstotkih v tem primeru dobimo po formuli CRR = stranke ob koncu obdobja – število novih strank / številom strank na začetku obdobja.

Največja pomanjkljivost podjetij je, da se vse prepogosto osredotočajo zgolj na strategijo oglaševanja, medtem ko na metrike enostavno pozabijo. Posledica tega je, da se osredotočajo le na število potencialnih strank, ki pa ni pravi pokazatelj uspešnosti posamezne strategije oglaševanja. Zato je za uspešnost oglaševanja in poslovanja ključnega pomena tudi uporaba različnih metrik oglaševanja.

Kateri vplivnež je primeren za mojo znamko?

Iskanje vplivnežev ni posebej zapleteno delo. Iskanje dobrih vplivnežev, ki bodo dejansko povečali prihodke podjetja in njegovo prepoznavnost, pa je vse prej kot enostavno. 

Gre za osebo, ki bo zastopala našo blagovno znamko in vzpostavila poseben odnos z našim podjetjem. Ker bodo ljudje stvari in informacije s strani vplivnežev povezali z blagovno znamko, ni vseeno, koga bomo izbrali.

In na katere lastnosti moramo biti pri izbiri vplivneža še posebej pozorni?

1. Všečnost vplivneža

Všečnost je tista lastnost vplivneža, ki se marsikomu zdi nekaj povsem običajnega. Vendar obstaja veliko vplivnežev, ki se z določenim segmentom občinstva nikoli ne povežejo. Take osebe si zagotovo ne želimo. Vplivnež, ki si vzame čas, da si ustvari pozitiven ugled pri strankah in kupcih, si bo vzel tudi čas za to, da bo enako storil za našo blagovno znamko.

2. Strast vplivneža

Dober vplivnež je pri svojem delu strasten in resnično skrbi za svojo publiko. Strast je tista, ki mnoge vplivneže žene naprej, da odkrivajo nove informacije in so vedno na tekočem z najnovejšimi trendi. Strasten vplivnež lahko neomejeno razpreda o različnih vidikih, hkrati pa to počne samozavestno, s čimer privabi nove stranke.

Na vplivneže s strastjo se lahko popolnoma zanesemo, da si bodo vzeli čas za našo blagovno znamko in jo do zadnje podrobnosti preučili. To je dodatno zagotovilo, da partnerstvo deluje v celoti, saj so natančno seznanjeni s tem, kaj počnemo in kako se to ujema z njihovo publiko.

3. Angažiranje vplivneža

Vendar, kakšno korist ima strast, če je vplivnež ne uporabi za sodelovanje s svojo publiko. Bistveno delo vplivnežev je ravno v tem, da preko njih izkoristimo širšo bazo občinstva. Vsak dober vplivnež aktivno sodeluje s svojim občinstvom, redno objavlja, si vzame čas za komentiranje, deljenje in všečkanje na družbenih medijih. 

Če želimo, da se ljudje pogovarjajo o naši blagovni znamki, potrebujemo nekoga, ki se bo z njimi o tem tudi pogovarjal.

4. Iskrenost vplivneža

Neiskrenost je lastnost, ki lahko mnoge sledilce odvrne stran. Resnični ljubitelji vplivnežev natančno vedo, kdaj gre za ponaredek in tega si zagotovo ne želimo. Iskrenost je lastnost, na kateri vplivnež gradi zaupanje s svojimi sledilci. Če je vplivnež mnenja, da je naša blagovna znamka kvalitetna, potem mu bodo sledilci zagotovo sledili. Posledično temu pa je tudi večja verjetnost, da bodo blagovno znamko preizkusili.

5. Avtoriteta vplivneža

Če ima nekdo strast in nima avtoritete, ga ne bo nihče poslušal. Vplivnež z avtoriteto ima znanje za posredovanje točnih informacij na način, da mu ljudje verjamejo. Ljudje vplivnežem sledijo, ker si želijo dejstev in popolnoma zaupajo prebranemu. Avtoriteta pa se ne kaže zgolj v vsebini, ampak tudi v izgledu njihove spletne strani. Ta mora biti lična, pregledna in preprosta, vsebina pa brez večjih slovničnih napak.

6. Osebnost vplivneža

Blagovna znamka je pomemben način povezovanja s pravim občinstvom. In imeti vplivneža, ki se po svoji osebnosti v celoti ujema z našo blagovno znamko, je odličen način promoviranja. Pri tem je ključnega pomena, da ima vplivnež iste vrednote, načela in cilje, zato bo publika v trenutku prepoznala tudi kvaliteto naše blagovne znamke. To je eden od najboljših načinov, da se s pomočjo vplivneža širši javnosti predstavimo v najlepši luči.

Pri iskanju pravega vplivneža je ključnega pomena jasno razumevanje ciljev in vrednot podjetja. Zato si je potrebno vzeti dovolj časa in poiskati vplivneža, ki v celoti ustreza naši blagovni znamki. Vplivnež, ki se bo z blagovno znamko poistovetil, bo podjetje zastopal z dodatno strastjo, samozavestjo in avtoriteto. To pa je pogoj za dolgotrajno in uspešno sodelovanje.

Viri slik: Pixebay, postcron.com ter hayleymcmanus.com