Katere metrike so v oglaševanju pomembne?

Različne strategije oglaševanja so izjemno pomembne za večjo prepoznavnost blagovne znamke ali boljšo prodajo. Še pomembnejše pa so metrike oziroma meritve uspešnosti uporabljenih strategij, saj lahko na njihovi podlagi ugotovimo, ali je oglaševanje uspešno ali ne.

Zaradi vse večjega števila različnih strategij oglaševanja je ključnega pomena, da podjetja ostanejo pred konkurenco. Zato je poznavanje različnih metrik oglaševanja nujno za oblikovanje učinkovite strategije.

1. ROI – donosnost naložbe

ROI oziroma donosnost naložbe je verjetno najpogostejša in najlažje razumljiva metrika. Gre za merilno orodje, s katerim izračunamo učinkovitost in vrednost naložbe. Prikazuje dobiček in/ali izgubo naložbe, ki jo primerjamo z zneskom donosnosti naložbe s stroški. 

Donosnost naložbe se najpogosteje uporablja z drugimi metodami za razvoj poslovnih načrtov na podlagi prejetih meritev. Poleg tega pa je izračune mogoče prilagoditi in jih uporabiti v različne namene. Nekatera podjetja ga uporabijo za oceno donosa na delnico, medtem ko druga podjetja z njim ugotavljajo učinkovitost strategij PPC (plačilo na klik) ali SEO (optimizacija spletnih strani).

Formula za izračun se glasi: ROI = (čisti dobiček / stroški naložbe) x 100 in rezultat dobite izražen v odstotku. Na primer, če podjetje vlaga 5.000 EUR v svoje oglaševanje in pri tem ustvari 10.000 EUR čistega dobička, potem bi bila to več kot 100 % donosnost naložbe.

Izpostavljamo:

2. CPA – strošek na akcijo

CPA ali plačilo za dejanje je metrika za merjenje zneska, ki ga je podjetje plačalo za konverzijo oziroma pretvorbo. Strošek na akcijo se uporablja tudi za opredelitev strategij oglaševanja, pri čemer je akcija kakršnokoli dejanje uporabnika na spletni strani, kot je na primer nakup, izpolnjevanje spletnega obrazca ali prijava na e-mail novice.

CPA je stroškovno zelo učinkovito, saj strošek oglaševanja nastane le takrat, ko se na strani izvede želeno dejanje. Formula se glasi: CPA = cena / konverzijo, kar pomeni, če podjetje vloži 1.000 EUR v oglaševalsko akcijo in za to dobi 100 novih strank, potem je CPA 10 EUR / stranko.

3. ROAS – donosnost oglaševanja

ROAS je metrika, s katero merimo donosnost investiranega denarja v oglaševanje. V svetu spletnih trgovin je to ena od najbolj uporabnih metrik, saj meri, koliko prihodkov dobite z vsakim vloženim evrom v oglaševanje podjetja.

S pomočjo ROAS dobimo natančen vpogled v posamezne oglaševalske akcije. Torej lahko z njim natančno določimo donosnost oglaševalske kampanje na Facebooku, Instagramu in drugih kanalih, na podlagi tega pa ugotovimo, ali tržni kanal deluje na dovolj visoki ravni.

4. CLV – življenjska vrednost potrošnika

Metrika CLV se uporablja za določanje prave vrednosti potrošnika. To pomeni, da pridobimo podatek o tem, koliko smo zaslužili od enega potrošnika v celotnem obdobju, ko je pri nas opravljal nakupe ali pa jih še bo. Meritev upošteva vse, od prve interakcije s podjetjem do zadnjega nakupa.

Z večjim številom nakupov s strani ene stranke dobimo večji CLV. Ta je za podjetja izjemno pomembna metrika, pa čeprav ji mnogi ne posvečajo veliko pozornosti. Dejstvo pa je, da vsa uspešna podjetja temeljijo na zvestih strankah, ki jim na ta na način zagotavljajo promet. 

.

Vrednost CLV nam omogoča tudi vpogled v to, kateri digitalni kanali prinašajo najbolj profitabilne stranke in posledično temu njihovo optimizacijo.

5. CRR – stopnja zadrževanja strank

CRR ali stopnja zadrževanja strank je metrika, ki nam pove, kako zveste so naše stranke. V svetu podjetništva velja, da je pridobivanje novih strank bistveno dražje kot pa ohranjanje že obstoječih strank. Če obstoječe stranke spodbujamo, da nam ostanejo zveste, bomo s tem bistveno povečali naš prihodek in izboljšali poslovne strategije.

Izpostavljamo:

Če v določenem obdobju začnemo s 25 strankami in pridobimo 10 novih ter izgubimo 7, bi imeli ob koncu obdobja 28 strank. Stopnjo zadrževanja strank v odstotkih v tem primeru dobimo po formuli CRR = stranke ob koncu obdobja – število novih strank / številom strank na začetku obdobja.

Največja pomanjkljivost podjetij je, da se vse prepogosto osredotočajo zgolj na strategijo oglaševanja, medtem ko na metrike enostavno pozabijo. Posledica tega je, da se osredotočajo le na število potencialnih strank, ki pa ni pravi pokazatelj uspešnosti posamezne strategije oglaševanja. Zato je za uspešnost oglaševanja in poslovanja ključnega pomena tudi uporaba različnih metrik oglaševanja.

Izpostavljamo: